Cinsiyete göre öğrencilerin kullandıkları bilişsel ve bilişüstü öz düzenleme stratejilerinin akademik başarıları üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETCinsiyete Göre Öğrencilerin Kullandıkları Bilişsel ve Bilişüstü Öz Düzenleme Stratejilerinin Akademik Başarıları Üzerindeki EtkileriBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin bilişsel ve bilişüstü öz düzenleme stratejilerinin akademik başarıları üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir.İlişkisel tarama modelindeki bu araştırma 2010-2011 Eğitim ve Öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nin Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümlerinin 3. sınıfında `Ölçme ve Değerlendirme` dersini alan 235 (171 kız, 64 erkek) öğrencinin katılımı ile gerçekleşmiştir.Araştırma verilerinden öğrencilerin öz düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerini belirlemek amacıyla, 1991 yılında Pintrich, Smith, Garcia ve Mc Keachie tarafından geliştirilen, dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları ile Türkçeye uyarlanması Altun tarafından 2005 yılında yapılan `Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği` kullanılırken; öğrencilerin akademik başarıları, dönem sonunda Ölçme ve Değerlendirme dersinden aldıkları ders başarı ortalamaları olarak alınmıştır.Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, Dizi Genişliği, Pearson Korelasyon Analizi ve Regresyon Analizi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular, öz düzenlemeye dayalı bilişsel ve bilişüstü öğrenme stratejilerinin Ölçme ve Değerlendirme dersi başarısı üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığını ortaya koymaktadır. Bunun yanında, söz konusu stratejilerin kızlarda ve erkeklerde de Ölçme ve Değerlendirme dersi başarısı üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öz düzenleme, Başarı, Cinsiyet, Bilişsel ve Bilişüstü Öğrenme Stratejileri ABSTRACTThe Relationship Between Students' Cognitive and Metaconitive Self Regulation Strategies and Their Academic Achievement According to GenderThe purpose of this research is to investigate the relationship between university students' cognitive and metacognitive self regulation strategies and their academic achievement according to gender.This research which has model of relational scanning was done with the attendance of 235 (171 female, 64 male) Çanakkale 18 Mart University third level Primary School Teacher, Pre-School Teacher and Science Education Teacher students who attended the `Measurement and Evaluation` course in the 2010-2011 Academic year.The `Motivated Strategies for Learning Questionnaire` developed by Pintrich, Smith, Garcia and Mc Keachie in 1991, linguistic equivalence, validity and reliability studies and adaptation to Turkish done by Altun in 2005 is used for determining students' self regulation learning strategies; students' term point averages are taken as the Measurement and Evaluation course's academic achievement.Arithmetic Mean, Standard Deviation, Range Width, Pearson Correlation and Regression Analysis were used to analyze the data quantitatively.The findings from the research introduce that cognitive and metaconitive self regulation strategies do not have a significiant effect on Measurement and Evaluation course achievement. As well as, it is revealed that there is not a significiant effect of these strategies on Measurement and Evaluation course achievement for neither the girls nor the boys.Keywords: Self Regulation, Achievement, Gender, Cognitive and Metacognitive Learning Strategies
Collections