İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki masal ve hikayelerin karakter eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, karakter kavramı, karakter eğitimi, çocuk ve 13-15 yaş grubu çocukların gelişim özellikleri, çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatında önem verilen masal ve hikâyelerin özellikleri yer almaktadır. Ayrıca İkinci Kademe Türkçe Ders Kitaplarındaki masal ve hikâye metinlerinde karakter özelliklerinin ne kadar bulunup bulunmadığı aktarılmaya çalışılmaktadır.Her yaşta olduğu gibi ilköğretim ikinci kademedeki çocuklar için karakter eğitimi çok önemli yere sahiptir. 13-15 yaş çocuklarında kişilik oturmaya başlar. Bu durum, onların Türkçe derslerinde okudukları metinlerin de önemli olduğunu gösterir. Karakter eğitimi açısından bu metinlerde ne gibi karakterler var, metinlerde nasıl işlenmiş, öğrencilere kazandırdıkları nelerdir gibi sorulara cevap aranmaktadır.Masal ve hikâyelerde çocukları bu metinlere çeken onların karakterleridir. Çocuk, masal ve hikâyelerdeki bazı karakterlere ilgi duyar bazılarını da kendine yakın hissetmez. Bu çalışma da metinlerdeki karakterleri inceler. Çalışmada karakterlerin nasıl ortaya konduğu, metinlerde ne gibi iletilerin bulunduğu, belli başlı karakter özelliklerinin neler olduğu incelenir. Karakter eğitimi açısından bakıldığında iki yayınevinin Türkçe kitaplarında bulunan masal ve hikâyelere yer verilmiş olup bunların sayıları yukarıda gösterilmiştir.Çalışmanın birinci bölümünde Problem Durumu, Amaç, Araştırmanın Önemi, Sayıltılar ve Sınırlılıklar gibi başlıklar işlenir.İkinci bölümde, Araştırma Modeli, Evren ve Örneklem, Veri Toplama, Verilerin Çözümlenmesi ve Yorumlanması ele alınır.Üçüncü bölümde de ?Bulgular ve Yorum? başlığıyla metinler işlenir.Son olarak, incelenen masal ve hikâyelerin sonuçları verilir. Masal ve hikâyelerde karakter özellikleriyle ilgili önerilerde bulunulur.Anahtar Kelimeler: Karakter, Karakter Eğitimi, Çocuk Ve Çocuk Edebiyatı, Masal, Hikâye, Metin Temelli Karakter Eğitimi.? The concept of character, character education, child and developmental characteristics of 13-15 ages children, children's literature, characteristics of fairy tales and the story has an important place in children's literature are described in this study. This study attempts to explain if the fairy tale character traits mentioned in tales and story texts in second grade Turkish textbooks.Character education has a very important place for students of second stage as each stage. Character formation shows itself at 13-15 ages children. It shows that texts they read at Turkish lessons are importent. In this study, sought answers to questions such as what kind of characters can be found in these texts, how explained they are, what are the benefits for the students in terms of character education.What attracted the children to these texts tales and stories is their character. Child, shows interest in fairy tales and stories of some characters, at the some time not feel close to some of characters. This study examines the work of these characters. Characters, how describe them, what kind of message has been given to children in texts, main features of characters are described in this study.In terms of character education in two books of fairy tales and stories in Turkish publishing house has received a number of them are shown above.In the first part of this study some headline such as status of the problem, aim, importance of the study, assumptions and limiteds are been described.In the second part of this study, research model, population and sample, data acquisition, data analysis and interpretation of the data has been explained.In the third chapter, texts are processed in the ?Results and Comments
Collections