Müzik öğretmenliği programında alınan piyano eğitiminin müzik öğretmeninin mesleki yaşamına katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Müzik Öğretmenliği Programında Alınan Piyano Eğitiminin Müzik Öğretmeninin Mesleki Yaşamına Katkısını belirlemektir. Bu nedenle betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili Yenimahalle ilçe merkezindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapmakta olan 100 branş müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmaya, veri toplamak amacı ile anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmada yer alan maddeler, danışman ve uzman kişilerin önerileri doğrultusunda, araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve 40 yargıdan oluşan ölçeğe, ankette uygulanmak üzere son şekli verilmiştir.Anket iki bölüm şeklinde düzenlenmiştir. Birinci bölüm, 12 adet soru kişisel bilgi formundan, ikinci bölüm ise, müzik öğretmenlerinin piyanoyu kullanma becerilerine ve piyanonun müzik eğitimindeki yeri ve önemine ilişkin görüşlerinin saptanması doğrultusunda beş alt problemi içeren 28 yargıdan oluşmaktadır. Birinci bölümde yer alan sorular, öğretmenlerin kişisel bilgilerini içermekte olup seçenekli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Anketin cevap seçenekleri ?Likert? ölçeğine göre ?Çok Katılıyorum?, ?Katılıyorum?, ?Az Katılıyorum? ve ?Hiç Katılmıyorum? yargılarından oluşmaktadır. Araştırmada toplanan veriler üzerinde istatistiksel işlemler yapılabilmesi için, veriler önce düzenlenmiş, daha sonra bilgi kodlama formuna anketteki her yargıya verilen yanıtlar kodlanmıştır. Veriler istatistiksel işlemlerden (SPSS) geçirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anketteki yargıların seçeneklerine verilen yanıtların sayı değerleri, yüzde değerleri, aritmetik ortalama ve standart sapmaları belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda, araştırma kapsamına giren müzik öğretmenlerinin piyanoyu tercih etmelerinde, çok sesli bir çalgı olması, temel müzik bilgi ve becerileri, solfej, kulak eğitimi ve ses eğitimi gibi çalışmalara katkı sağlayan bir çalgı olması aynı zamanda kulanım kolaylığı ve zengin eşlik yapabilme olanağına sahip olan bir çalgı olması gibi sebeplerin rol oynadığı ortaya çıkmıştır. Müzik öğretmenlerinin çoğunluğunun, piyanodan istenilen düzeyde yararlanmadıkları ve ayrıca müzik öğretmenliği programında uygulanan piyano eğitimi dersinin içeriğinin ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaki müzik ders programlarıyla uyum göstermediği düşüncesinde oldukları sonucu ortaya çıkmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak, çeşitli öneriler getirilmiştir. The purpose of this research is to state the contribution of piano training which is studied in the program of musical education to the proffessional teaching life of the music teacher Therefore, screening model was used. The study universe is composed of 100 branche music teachers who work in the primary and secondary schools in Yenimahalle district of Ankara. Questionnaire was administered for the purpose of data collection. The study materials were developed by the researcher in accordance with the recommendations of the supervisor and experts and given its final form to be applied to the survey, which is composed of 40 judgements.The survey is organized into two sections. Part 1 is consisted of 12 questions which search for personal data while Part 2 is consisted of 28 judgements,including five sub-problem,which search for determining the piano practicing skills of music teachers and for their views of the position and the importance of the piano in musical education. In part 1; both multiply choices and open-ended questions are included ,searching for the teachers? personal data. The survey response options are consisted of the choices of ?Much agree, Agree, Less agree and Disagree?in accordance with the Likert Scale. In order to study the statistical procedures on the collected data, data were first issued, afterwards the responses to the each judgement in the questioonaire was encoded on the information coding form. The data was processed through statistical procedures(SPSS). Percentile values, frequency values,mean and standard deviation of the responses to the choices of judgements in the questionnaire, which was used as a data collection tool,were determined.As a result of the research, it came out that music teachers? reasons for choosing a piano are that it is a polyphonic instrument which contributes to such studies as solfege and ear training and voice training, and that it provides the possibility to make ease of use and rich accompany. It also came out that the vast majority of music teachers have the general idea that they can not benefit from the desired level of piano. They also think that the content of the piano training which they studied in the music education program does not fit for the music curriculum in primary and secondary schools.Based on the results of the study, several suggestions were made.
Collections