The ımpacts of technology usage on the motivation level of foreign language students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma teknoloji kullanımının dil sınıflarındaki yabancı dil öğrencilerinin motivasyon seviyesi üzerindeki etkilerini araştırmayı amaçlamıştır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin İngilizce notlarının onların İngilizce diline, İngilizce öğrenmeye, hedef kültürü öğrenmeye ve teknoloji kullanımına ilişkin davranışlarını nasıl etkilediğini araştırmıştır. Bu çalışmada Türkiye'deki Namık Kemal Üniversitesi Şarköy Meslek Yüksek Okulu' nda Turizm ve Otel İşletmeciliği programında öğrenim gören 45 kişilik iki grup öğrenci vardır.Bunlardan 25 öğrenci deney grubundayken 20 öğrenci kontrol grubundadır.Dört haftalık deney çalışmasından önce, 45 maddeden oluşan motivasyon-tutum ölçeği, motivasyon sevileri ve algıları açısından farklılık olup olmadığını belirlemek iki gruba da uygulanmıştır. Daha sonra kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi kullanılırken deney grubunda teknoloji ve teknolojik araç-gereçlerle öğretim gerçekleştirilen 4 haftalık bir deney çalışması yapılmıştır. Son olarak, aynı ölçek (Motivasyon-Tutum Ölçeği) son test olarak iki gruba da uygulanmıştır.İki grubun ön test ve son testlerinden elde edilen bilgiler SPSS 18 programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre; ön test sonucunda iki grup arasında belirgin bir farklılık yokken, son test sonuçları bakımından kontrol grubu öğrencileri ile karşılaştırıldıklarında deney grubundaki öğrencilerin motivasyonları daha yüksektir ve İngilizce diline, İngilizce öğrenmeye, hedef kültürü öğrenmeye ve dil sınıflarında teknoloji kullanmaya karşı daha olumlu davranışları vardır. Bunun yanı sıra iki grubun da ön test sonuçlarına gore öğrencilerin İngilizce notları onların motivasyon ve algılarını önemli derece de etkilememiştir.Buna rağmen son test sonuçlarına gore deney grubundaki başarılı öğrencilerin başarısız öğrencilere göre motivasyonları daha yüksektir.Diğer bir taraftan ise control grubunda son test sonuçlarına gore İngilizce notları açısından öğrencilerin motivasyon ve tutumlarında önemli farklılık yoktur. This study aimed to explore the impacts of technology usage on the motivation level of foreign language students in the language classrooms. Besides, it investigated how students? English grade affected their attitudes towards English language, learning English language, learning target culture and technology usage. In this study there were two groups of students who were studying in Tourism and Hotel Management Programme in Şarköy Vocational School of Namık Kemal University in Turkey were in total 45 students. 20 of them were in the control group while 25 of them were in the experimental group.Before four-week treatment, a motivation-attitude scale consisting of 45 items was administered to both groups in order to find out whether there were any differences between the groups in terms of their attitudes and motivation level. Then, the four-week treatment in the experimental group was carried out, which included teaching using technology and technological equipment in the foreign language classes while traditional teaching method was used in the control group. Finally, the same questionnaire (Motivation-Attitude Scale) was administered to the students in both groups as a post test.The data obtained from both groups with the pre and post tests was analyzed through SPSS 18 program and the results indicated that; while there were not any significant differences between two groups as a result of pre tests, students in the experimental group were highly motivated and had more positive attitudes towards English language, learning English, learning target culture and technology usage in foreign language classroom in terms of post-tests? results when they were compared to the students in the control group. Besides, there was not a significant difference in students? attitudes and motivation level in terms of their English grades according to pre test results of both groups. However, successful students are more motivated than unsuccessful students in the experimental group according to post test results. On the other hand, there is not significant difference in students? motivation and attitudes in terms of their English grades according to post test results of control group..
Collections