Annelerin çocuklarına hikâye okumasının çocukların sosyal beceri gelişimine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, annelerin çocuğa kitap okuma sıklığı, çocuğun okul öncesi eğitimi alma durumu ve annelerin çocuk kitabı seçimindeki uzmanlığının çocuğun sosyal becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir.Araştırma, Kilis Gülten Ömer Ünlükahraman Bağımsız Anaokulu 6 yaş grubu öğretmenleri, çocukları ve çocukların anneleri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 4 öğretmen, 91 öğrenci ve bu çocukların anneleri katılmıştır. Öğretmenlerden çocukların sosyal becerilerini göz önünde bulundurarak her bir çocuk için Avcıoğlu (2007) tarafından geliştirilen ?Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği?ni doldurmaları istenmiştir. Anneler ise çalışma kapsamında oluşturulan ?Demografik Anket? ve Aram Aviram (2001) tarafından geliştirilen ?Annelerin Çocuk Kitapları Seçimindeki Uzmanlık Düzeylerini Belirleme Anketi (AÇKSUDBA)? ni doldurmuşlardır. Aynı anket, alanında uzman 10 kişi tarafından doldurulduktan sonra annelerin ve uzmanların anketten elde ettikleri uzmanlık puanları karşılaştırılmıştır.Çalışmada çocuğun okul öncesi eğitim alma, annelerin ?AÇKSUDBA? dan aldığı uzmanlık puanı ve demografik ankette bulunan kitap okuma sıklığı değişkenleri ile çocuğun sosyal becerileri arasındaki ilişki, hiyerarşik regresyon analizi (HRA) yöntemi ile değerlendirilmiştir.Analiz sonuçları çocukların sosyal becerilerinin, annelerin kitap okuma sıklığı ve çocuk kitabı seçimindeki uzmanlığı ile çocukların okul öncesi eğitim alma değişkenlerinden etkilendiğini göstermiştir.Anahtar Sözcükler: Sosyal Beceriler, Çocuğa Hikâye Kitabı Okuma, Kitap Seçimi The aim of this study was to investigate the effects of the frequency of storybook reading of mothers, the previous preschool education of children, and the expertise of mothers in choosing storybooks for children on the social skills of children.The study was carried out with the six years old children, their teachers and mothers at the Kilis Gülten Ömer Ünlükahraman Independent Preschool. Four teachers, 91 children and their mothers were involved in the study. The teachers filled out the ?Social Skills Rating Scale? developed by Avcıoğlu (2007). Mothers in the study fille out the demographic questionaiire developed for his study and ?Mothers? Expertise in Choosing Storybooks for Children? developed by Aram and Aviram in 2001 and adapted into Turkish culture by the reseracher. The same scale was also filled out by ten expertises in children?s literature and their scores were compared with those of mothers.The effects of the the previous preschool experience of children, the children?s storybook choosing expertise score of mothers, and the mothers?s storybook reading frequency scores on the children?s social skills were analyzed with the hiererchial regression technique.The results indicated that the social skills of children were affected by the mothers? storybook reading frequency and the mothers? expertise level in choosing storybooks for their children.Key words: Social skills, choosing storybooks, storybook reading for children
Collections