Portfolyo değerlendirme yönteminin ilköğretim I. basamak II. devrede kullanma düzeyinin öğretmen, veli, öğrenci görüşlerine bağlı olarak belirlenmesi: Çanakkale ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkelerin kalkınmışlık seviyeleri, o ülkenin eğitim siteminin güçlü ve sağlam olması ile paralellik göstermektedir. Eğitim ve öğrenme yaşam boyu devam eden süreçlerdir. Bireylere verilmeye çalışılan eğitimin kalitesi ancak ve ancak ölçme değerlendirme etkinlikleri ile ortaya çıkartılabilir. İnsancıl değerleri göz önüne alan günümüz eğitim sistemleri yapılandırmacı eğitim kuramı öncülüğünde şekillenmektedir. Ölçme ve değerlendirmede tamamlayıcı yaklaşımlar arasında önemli görülen Portfolyo Değerlendirme Yöntemi'nin kullanım oranı da git gide artmaktadır.Bu araştırmada, Portfolyo Değerlendirme Yönteminin İlköğretim I. Basamak II. Devrede Kullanma Düzeyinin Öğretmen, Veli, Öğrenci Görüşlerine Bağlı Olarak Belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca uygun olarak 329 öğretmen, 490 öğrenci ve 74 öğrenci velisinden veri toplanmıştır. Araştırma Çanakkale İli genelinde yapılmış olup, il merkezi dahil tüm ilçelerden kesitler alınmıştır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır.Toplanan verilerin değerlendirilmesi sonucunda; Çanakkale İli sınırları içerisinde PDY'nin yüksek bir oranda uygulandığı fakat doğru uygulama konusunda öğretmenlerin hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bulgulara dayalı olarak PDY sayesinde öğrencilerdeki sorumluluk bilincinin, sosyal özelliklerin, araştırma-inceleme istek ve yeteneklerinin, öğretmen-öğrenci ve veli iletişiminin geliştiği ayrıca öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerinin fark edilebilmesinde, öğrenci gelişiminin somut olarak izlenebilmesinde PDY'nin önemli rol oynadığı kanısına varılmıştır. Öğrenciler ve veliler PDY'nin uygulanmasından memnun olduklarını belirtmiş fakat süreç içerisinde veli ve öğrencilerin öğretmen tarafından konu ile ilgili olarak sistematik bir biçimde bilgilendirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. The development level of countries is paralel with the education system?s style both powerful and strong. Education and learning is a continuing process in our life. The quality of education supplied to individuals has to be revealed with the assessment and evaluation activities. Our actual education systems which take into account humanistic values are formed under the leadership of the constructivist theory of education. And so; utilization rate of the ?Portfolio Assessment Method? (PAM) which is the most popular assessment and evaluation in these days, is increasing day by day.This research has been performed in order to define the usage of Portfolio Assessment Method in primary-first step and second period relating with Teacher- Student ? Parents and Students? opinion. ( Sample of Çanakkale )329 teachers, 490 students and 74 students? parents participated in our research. It is done across the province of Çanakkale and also the sections were taken from whole districts included in the provincial center. Both qualitative and quantitative research methods are used in our research.After evaluating the collected data; it is inferred that ?PAM? is highly applied in provincial boundaries of Çanakkale but teachers need in-service training for that task. With the help of ?PAM?; students? responsibilities, social characteristics, searching- investigating abilities, the communication between student-teacher and parents are improved, and also PAM is a major factor to make students notice their strong and weak side, observe students? development concretely. Although students and parents indicated they were pleased with the PAM, it?s concluded that in the process parents and students need to be systematically informed by the teachers relevant with the task.
Collections