Web tabanlı yazılım olan vitamin programının öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel araştırmanın genel amacı, Web Tabanlı Yazılım Olan Vitamin Programının fen ve teknoloji dersinde öğrenci başarılarını ve tutumlarını ne ölçüde etkilediği ile ilgilidir. Araştırmada Web Tabanlı Yazılım Olan Vitamin Programı ile işlenen ve işlenmeyen derslerin öğrenci başarılarını ne ölçüde etkilediği araştırılmıştır.Araştırma 2010-2011 eğitim öğretim yılının 2. Yarıyılında Çanakkale ili Biga ilçesi Fatih İlköğretim Okulunda gerçekleştirilmiştir. 4. Sınıflardan yansız bir şekilde biri deney, biri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrenci sayısı 20 dir. Kontrol grubu öğrenci sayısı 16 dır.Deney grubu öğrencilerinde `' Gezegenimiz Dünya'' adlı fen ve teknoloji dersini Web Tabanlı Yazılım olan Vitamin Programıyla işlenmiştir. Kontrol grubu öğrencilerinde ise `'Gezegenimiz Dünya'' adlı fen ve teknoloji dersini düz anlatım yoluyla, kılavuz kitapla işlenmiştir.Araştırma verileri analizinde t-testi ve iki faktörlü (F) varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda deney grubu ile kontrol grubunun `'Gezegenimiz Dünya'' adlı ünitesindeki akademik başarı sontest puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark çıkmış, fakat fen ve teknoloji dersine karşı tutumları açısından anlamlı bir fark çıkmamıştır. Gruplar arasında cinsiyete dayalı başarı ve tutum puanları arasında da anlamlı bir fark çıkmamıştır.Anahtar Sözcükler: Meb Vitamin, Fen ve Teknoloji dersi, Bilgisayar Destekli Öğretim. General purpose of this experimental research is about to what extent Web Based Software Vitamin Program affects students? success and attitudes in science and technology lesson. In the research, it is examined to what extent lessons which are taught by Web Based Software Vitamin Program affected success of the students. This research was carried out in the 2nd school terms of 2010-2011 academic year, in Fatih Elementary School in Çanakkale country, Biga district. 4th grade students are determined to be experimental and control groups. There were 20 students in experimental group and 16 students in control group.In experimental group students, ?Our Planet is Earth? named science and technology lesson was taught with Web Based Software Vitamin Program. In control group students, ?Our Planet is Earth? named science and technology lesson was taught by means of straight narrative technique, with guidebook. In the analysis of research data, t-test and two factor (F) variance analysis were used. At the end of the research, there was a significant difference between the academic success last test points in ?Our Planet is Earth? unit in favour of experimental group; however, there wasn?t any significant difference in terms of their attitudes towards science and technology lesson. Moreover, there wasn?t any significant difference between their success and attitude points based on gender.Keywords: MEB (Ministry of National Education) Vitamin, Science and Technology lesson, Computer assisted education
Collections