Pre-service teachers perceptions of media literacy in the department of English language teaching in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Medyanın her çeşidine tamamen doymuş bir toplum olarak olumlu veya olumsuz, hayal ürünü veya gerçek, doğru veya yanlış, güvenilir veya güvenilemez içerikler arasında doğru bir seçim yapabilmek veya onların farkına varabilmek özellikle genç insanlar için her geçen gün daha da zorlaşıyor. Bu şartlar altında, değişik formatlardaki mesajlara ulaşma, bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği kazanabilmek olarak ifade edilen medya okuryazarlığı kaçınılmaz olmaktadır. Bu çalışmanın başlıca amacı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümünde okuyan öğrencilerin Medya Okuryazarlığı algılarının birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf seviyelerine ve cinsiyetlerine göre nasıl farklılaştığını araştırmaktır.Bu araştırma her sınıf seviyesinden iki sınıf olmak üzere toplam sekiz sınıfta yüz seksen üç (183) öğrenciye uygulanmıştır. Yüz seksen üç İngilizce Eğitimi Bölümü öğrencisinin yer aldığı bu anket çalışması dört bölümden oluşmaktadır: Öğrencilerin Medya Okuryazarlığı algıları, İngilizce dil yeteneklerini geliştirmek için medya ile ilgilenme, İngilizce öğrenmede ve öğretmede Medya Okuryazarlığının faydaları ve İngilizce Eğitimi Bölümü öğretmenlerinin öğrencilerin gözüyle Medya Okuryazarlığı seviyeleri. Bu çalışmadan elde edilen veriler araştırmacı tarafından Excel ve Sosyal Bilimler için İstatistik Programı (SPSS) kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar göstermiştir ki Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde okuyan öğrenciler ?Medya Okuryazarlığı? kavramının bilincindeler ve İngiliz Dilini öğrenmede çok farklı medya araçlarını kullanmaktalar. Bununla beraber İngilizce öğretmenlerinin derslerde medya araçlarını sıklıkla kullanmalarına rağmen, öğrencilerin fikirlerine göre, medya okuryazarlığı seviyeleri nispeten düşük çıkmıştır. In a media-saturated society, it is becoming extremely difficult for audience, especially the young ones, to discern between positive and negative, fact and fiction, true and false, reliable and unreliable content. In such an environment, MEDIA LITERACY, the ability to critically analyse, evaluate and discern media content and its production is imperative. Through a survey of 183 degree students from Çanakkale Onsekiz Mart University (ÇOMU) this paper attempts to find out media literacy perceptions of pre-service teachers attending Department of English Language Teaching based on the theories provided by the scholars in this field.The research was conducted in eight different classes, two classes in every grade level. A hundred and eighty three pre-service teachers took part in the survey consisting of four parts: Media Literacy perceptions of the students, dealing with media to improve English Language skills, benefits of Media Literacy in learning and teaching English Language, and Media Literacy levels of ELT teachers in the eyes of the pre-service teachers.The data obtained from the study results were analyzed by the researcher by means of Excel and Statistical Package for Social Sciences Program (SPSS) through the use of descriptive statistics and DUNCAN analysis.Results showed that pre-service teachers attending Çanakkale Onsekiz Mart University English Language Teaching Department are eminently aware of the concepts of Media Literacy, and that their ELT teachers frequently exploit different kinds of media forms in teaching English language skills although they pay partly less attention to the concepts of ?Media Literacy? than to the use of media forms.
Collections