Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıkları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlığı düzeylerini ölçmektir.Araştırmanın çalışma evrenini 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında öğrenim gören Malatya İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Elazığ Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Kilis 7 Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada bir örneklem alınması yoluna gidilmemiş, evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yazma alışkanlığı ölçeği kullanılmıştır. Ölçekteki kişisel bilgi formunda 8 madde ve yazma alışkanlığı ile ilgili 25 ifade bulunmaktadır. Yazma alışkanlığını ölçmek üzere hazırlanan 25 madde, 5 başlığaaittir. Bu başlıklardan yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine uyma alışkanlığı ile ilgili 6, yazma yeterliliği ile ilgili 7, yazıyı edebî bir metin türü olarak kullanma alışkanlığı ile ilgili 5, yazıyı iletişim aracı olarak kullanma alışkanlığı ile ilgili 4 ve yazma izlemini kullanma alışkanlığı ile ilgili 3 ifade yer almaktadır. Uygulamalardan elde edilen verilerin analizi için SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, Türkçe öğretmeni adaylarının yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine uyma alışkanlığına, yazma yeterliliğinegenellikle sahip oldukları; yazıyı edebî tür olarak kullanma alışkanlığına ve yazıyı iletişim aracı olarak kullanma alışkanlığınagenellikle sahip olmadıkları ve yazma izlemlerini kullanma alışkanlığına ise orta düzeyde sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak birtakım önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Dil, yazma becerisi, yazma alışkanlığı. The aim of this research is to measure the level of writing habit of Turkish languageteaching students. The scope of this research includes the students of Faculty of Education, Malatya İnönü University; Faculty of Education, ElazığFırat University; Kilis 7 Aralık University, MuallimRıfat Faculty of Education. It is not resorted to take a sample but tried to reach whole stage in the research. As data collection tool the scale of writing habit developed by researcher is used. There are exists 8 items in personal information form and 25 statements about writing habit. The 25 statements prepared in order to measure writing habit have 5 titles. These titles consists of 6 statements about obeying the habit of spelling rules and punctuation marks, 7 statements about writing adequacy, 5 statements about the habit of using a writing as a literary text genre, 4 statements about the habit of using a writing as a communication tool and 3 statements about writing strategy. SPSS 16.0 package program is used for the data analysis obtained from applications.As a result of the research, it comes out that Turkish language teaching students frequently have the habit of spelling rules and punctuation marks and writing adequacy and rarely have the habit of using writing as a literary genre and a communication tool and occasionally have the habit of using writing strategies. Some suggestions are offered depending on the results obtained from the research.Keywords: Language, writing skill, writing habit.
Collections