Çoklu zeka kuramının mimari anlatım dili eğitiminde kullanımına yönelik model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Çoklu Zeka Kuramından faydalanılarak Mimari Anlatım Dili eğitimindeki izdüşüm konusu için kavrama düzeyinde öğrenmeyi sağlayacak bir eğitim modeli ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu amaçla, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık bölümlerinde sırasıyla Mimari Anlatım Dili, Mimari Anlatım Teknikleri ve Mimari Teknik Resim derslerini alan öğrenciler üzerinde saha çalışmaları yapılmıştır. Saha çalışmaları sonucunda, sekiz farklı zeka türünden en baskın olan ilk üç zeka alanının sırasıyla sosyal, içsel ve matematiksel zeka olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca Çoklu Zeka alanlarının gelişimini etkileyen faktörler değerlendirilmiştir. Saha çalışmalarından elde edilen bilgiler ve Mimari Anlatım Dili eğitimindeki öğrenmeyle ilgili ortaya konan problemlerden faydalanılarak, izdüşüm konusu için Çoklu Zeka Kuramına göre bir eğitim modeli ortaya konmuştur. Anahtar kelimeler; Mimarlık Eğitimi, Çoklu Zeka Kuramı, Mimari Anlatım Dili Eğitimi. This study aimed to reveal an educational model that provides an understanding about projection concepts in Architectural Communication Skills using the multiple intelligence theory. For this purpose, field surveys were conducted for the students taking Architectural Communication Skills, Architectural Presentation Techniques and Professional Technical Drawing courses in Fatih Sultan Mehmet Foundation University, Yıldız Technical University and Mimar Sinan Fine Arts University, respectively. The results showed that the most dominant 3 intelligence areas out of 8 different intelligence types of the students were as follows: social, internal and mathematical intelligence. In addition, the factors that impacts the development of multiple intelligence fields were evaluated. An educational model was revealed based on the information obtained from the field studies as well as the problems encountered during Architectural Communication Skills education. Keywords; Architectural Education, Multiple Intelligence Theory, Architectural Communication Skills Education.
Collections