Flüt eğitiminde Marcel Moyse`a ait ?De La Sonorite? adlı metodun içeriği ve çalışma yöntemleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 20. Yüzyıl itibari ile Avrupa ve Amerika'da ? Ton kavramı ve Sonorite ? üzerine yazılan birçok flüt metodunun kaynağı olan ve Fransız Ekolü'nü temsil eden ? De La Sonorite - Art Et Technique? metodunun içeriğini ve çalışma yöntemlerini açıklayarak diğer flüt metodlarına göre farkını ve ülkemizdeki kullanılırlık düzeyini ortaya koymaktır.Bu araştırma, betimsel nitelik taşımakta olup kaynak tarama yöntemi ve görüşme tekniği uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Metotta yer alan bilgiler, incelenen farklı flüt metotları, önceki tezler ve flütte ton geliştirme üzerine yazılmış makalelerden elde edilen verilerle karşılaştırılarak örneklendirilmiş ve sunulmuştur. Buna ek olarak, De La Sonorite'de yer alan kazanımlar doğrultusunda bazı örnek eserler ve etütlere ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Geçmişten günümüze flüt yapımcılarının geliştirdiği mekanizmalar ve kullanılan malzemelerin de ?güzel bir sonoriteye erişme? konusunda katkı sağladığına değinilmiş ve her bir yenilik kronolojik olarak sıralanmıştır. Ülkemizde flüt eğitimi veren flütistler için hazırlanan sorular doğrultusunda görüşmeler yapılarak bulgu ve yorumlar elde edilmiştir.Sonuç olarak De La Sonorite metodunun flüt derslerinde kullanıldığı, tonu ve sonoriteyi geliştirmesi yönüyle diğer flüt metotlarından ayrıldığı,nefes,diyafram tekniği ve dudak pozisyonunun tonun kalitesini etkilediği saptanmış ve çalışma yöntemleri konusunda önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Flüt, Flüt eğitimi, Marcel Moyse, De La Sonorite The purpose of this study is to explain the contents of ?De La Sonorite-Art Et Technique? originator of several flute methods on ?tone concept? and ?sonorite? in Europe and the United States of America since 20th century and representing French ecole and present the difference of ?de la sonorite? in contrast with other flute methods and the level of usability in our country.The study is a descriptive research and it has been conducted by source scanning and interview method. The information provided in the method has been compared to the data obtained from the previous thesis, different flute methods and the papers which have been written on tone development of the flute and then presented hereunder. In addition, information about the study, some masterpieces and etudes making it easy to play flute has been provided for each of five seperate headings in the method.It has also be underlined that mechanisms developed by flute makers and materials from past up to today have all contributed in achievement of ?nice sonority? and each novelty has been listed in chronological order. The interpretations and findings were obtained by interwieving in the direction of questions which had been prepared for the flutists and the flute teachers in our country.In conclusion, it is confirmed that `De La Sonority` method is used in flute lessons, that it differences from other flute methods in its aspect of improving the tone and the sonority and that air, diaphragm technique and embouchure aspect affect the quality of the tone and also some suggestions about the studying methods are stated.Key words: Flute, Flute education, Marcel Moyse, De La Sonorite
Collections