Akran dönütünün ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı akran dönütünün ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerisine bir etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Bu nedenle araştırma deneysel modelde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada akran etkileşiminin nasıl gerçekleştiğini ortaya koymak amacıyla nitel tekniklerden yarı yapılandırılmış görüşmeden de yararlanılmıştır.Araştırmanın deney grubunu oluşturan 20 öğrenciye üçer öykü yazdırılmıştır. Oluşturulan öykülerde yazım ve noktalama, biçim, dil ve anlatım kısımlarına akranlarından dönüt almaları sağlanmıştır. İlk iki öykü için dönüt işlemi sağlanmıştır. Üçüncü öyküde ise öğrencilerin kendilerini dönütler doğrultusunda ne kadar geliştirdikleri görülmek istenmiştir. En son yazılan öykülere yazılı anlatımı değerlendirme formu doğrultusunda araştırmacı tarafından puanlar verilmiştir. Her bir öğrencinin akranına verdiği dönütler araştırmacı tarafından veri analizi ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda akran dönütünün öyküleyici anlatımdan yüksek puan alan öğrencilere biçim ile dil ve anlatım kısmında faydalı olduğu; düşük puan alan öğrencilerin ise ek olarak noktalama işaretlerinde de kendilerini geliştirdikleri belirlenmiştir. Araştırmada akranların birbirlerine yanlış ve eksik dönüt verdikleri de belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Yazma Becerisi, Öyküleyici Metin, Akran Dönütü The purpose of this research is identifying whether there is an effect of peer feedback on the primary school, eighth grade students? ability of narrative text writing.Therefore, the research?s been made in the experimental model. Qualitative techniques and semi-structured meetings were also used in this research for the purpose of showing how peer interaction is realized.Each of the twenty students who consists the experiment group of the research composed three stories. The students were provided with the feedbacks from their peers in the parts of writing and punctuation, style, language and expression for the written stories. The feedback process was provided for the first two stories. In the third story, it was desired to see how much the students improved themselves by the help of the feedbacks. The last written stories are marked by the researcher by the help of the evaluation forms for the written expression. The feedbacks given by the each student to his or her peer were analyzed by the researcher with the help of the data analysis.At the end of the research, it was seen that peer feedback became helpful in the parts of style, language and expression for the students who took high marks from the narrative expression, and it was also seen that the students who took low marks additionally improved themselves in the punctuation marks, too. In the research, it was also seen that the peers gave wrong and inadequate feedbacks to each other.Key words: Writing Ability, Narrative Text, Peer Feedback
Collections