Teknolojinin resim sanatına getirdiği yenilikler bağlamında dijital resim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin Resim Sanatına Getirdiği Yenilikler Bağlamında Dijital Resimİnsanlık tarihiyle yaşıt olan resim sanatı, dünden bugüne gelişen teknolojiden sürekli etkilendiği bir süreç yaşamaktadır. İnsanoğlu doğayı anlama çabasıyla eş zamanlı olarak kendini ifade etmenin iki boyutlu bir türüyle çizgi, şekil ve nihayetinde resmi kullanmıştır. Bu nedenle uygarlıklar ile sanatın gelişmesi sürekli bir etkileşim içinde olduğu görülmektedir. Sanat her dönemde çağ ile sürekli bir ilişki içerisine girmiştir. Günümüzde de sanat-teknoloji birlikteliğinin en yüksek düzeyde devam ettiği görülmektedir. Bu olgu sayesinde 21. yüzyıldaki sanatın teknolojiyle buluşması, farklı biçimlerde de olsa sanatın birçok disiplinlerinde önemli izler bırakmıştır. Bu bağlamda kullanılan malzeme çeşitliliği ve tekniklerin farklılaşmasıyla sanatsal ürünler değişmiş ve sanatta yeni kimlik arayışları başlamıştır. Bilişim teknolojilerine eş zamanlı olarak internet altyapısının da baş döndürücü gelişimi, yeni sanat dallarını ortaya çıkartmış ve sanatçılar özgünlüklerini bu yolla ifade etmeye başlamışlardır.Bu araştırmanın amacı, günümüz teknolojisinin plastik sanatlar bağlamında sanat eğitimine, dijital sanata ve resim becerilerine olan katkısını incelemek, geleneksel ve dijital yolla elde edilen ürünler üzerinde değerlendirmeler yapmaya çalışmaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada döküman inceleme yöntemi kullanılmış ve çalışılan araştırma problemine ilişkin yazılı ve görsel materyaller incelenmiştir. Sözü edilen değişimler sonucu oluşan yeni dijital sanat akımlarının ürünleri bu araştırmanın veri kaynağı olarak kullanılmış ve üzerinde eser analizleri yapılmıştır. Ayrıca araştırma probleminin anlaşılır hale gelmesi için araştırmanın bulgular bölümünde Adobe Photoshop, Corel Painter ve Autodesk SketchBook programlarıyla örnek sanatsal uygulamalar üretilmiştir. Sonuç olarak, anılan programlarla resim oluşturma aşamaları uygulamalar desteğiyle incelenmiş ve gerekli donanımlar ve yazılımlar hakkında bilgiler verilmiştir. Böylece dünyadan ve Türkiye'den örnek çalışmaların analizleriyle yeni neslin, resim sanatındaki ve sanat eğitimindeki değişim ve gelişime uyum sağlamalarına katkı sağlanmaya çalışılmıştır. The art of painting, which began simultaneously with the history of mankind, has been experiencing a process that has been constantly affected by the developing technology. Simultaneously with the effort to understand nature, human beings used line, figure and ultimately the picture with a two-dimensional type of self-expression. Therefore, it is obvious that the development of art and civilization is in permanent interaction.Art has always been in a constant relationship with the age. Today, it is seen that the art-technology togetherness continues at the highest level. Thanks to this phenomenon, the meeting of the 21st century art with technology has left important traces in many disciplines of art, albeit in different forms. In this context, with the diversification of materials and techniques, artistic products have changed and the search for new identities in art has begun. Simultaneously to the information technology, the dizzying development of internet infrastructure has revealed new branches of art and artists have begun to express their originality in this way.The aim of this study is to examine the contribution of contemporary technology to art education, digital art and painting skills in the context of plastic arts and to try to make evaluations on traditional and digital products. In this study, which is a qualitative research, document analysis method is used and written and visual materials related to the research problem are examined. The products of the new digital art movements that emerged as a result of the mentioned changes were used as the data source of this research and the work analyzes were done. In addition, in order to make the research problem understandable, in the findings section of the research, sample artistic applications were produced with Adobe Photoshop, Corel Painter and Autodesk SketchBook programs.As a result, the stages of creating a picture with the aforementioned programs were examined with the support of the applications and information about the necessary hardware and software was given. Thus, wtih the sample analysis of studies from the world and Turkey, it has been tried to contribute the adaptation of the new generation to the changes and development in the art and art education.
Collections