İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin küresel ısınma hakkındaki bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ?Küresel Isınma? hakkında bilgi düzeylerini incelemektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, Kahramanmaraş'ın Elbistan ilçesinde bulunan, 16 İlköğretim okulunun 960 İlköğretim ikinci kademe öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma süresince, öğrencilerin Küresel Isınma hakkında bilgi düzeylerini ölçen 26 kapalı uçlu sorudan oluşan Başarı Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin başarı durumları, Başarı Testinde, Yanlış yanıtlara 0, Doğru yanıtlara 1 puan verilerek, 0 ile 26 puan arasında değişen puanlar ile ölçülmüştür. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 19.0 (Statistical Package for Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Analiz kapsamında, sıklık tabloları, betimleyici istatistikler, pasta ve çubuk grafikler, Kolmogorov Smirnov normallik testi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testinden faydalanılmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanmasında .05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir.Başarı Testi, bölgede rasgele seçilen okullarda başarıyla uygulanmıştır. Uygulama sonucunda, öğrencilerin Küresel Isınma konusundaki bilgi düzeylerinin; öğrenim gördükleri sınıf düzeyine, okulların konumuna ve cinsiyetine göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Bu araştırma, İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin Küresel Isınma'ya ilişkin bilgi düzeylerinin istenilen düzeyde olmadığını tespit etmemize yardımcı olmuştur.Sonuç olarak, Küresel Isınma konusu öğrencilere, İlköğretimin tüm kademelerinde etkili bir çevre eğitimi ile daha detaylı verilerek kazandırılabilir.Anahtar Sözcükler: Küresel Isınma, İnsan ve Çevre, Başarı Testi, İlköğretim İkinci Kademe Öğrencileri, Sera Etkisi. The aim of the study is to examine the primary school students? level of knowledge on global warming.Descriptive survey model has been used among qualitative research methods in the study. The population of the study consists of 960 primary school second step students from 16 primary schools in Elbistan, Kahramanmaraş in 2011-2012 school year.An achievement test with 26 test questions are used during the research to test students? level of knowledge on Global Warming. The students level of achievement were measured with the marks changing between 0 and 26, by giving zero (0) for the wrong answers and 1 for the right answers. For the analysis of the data SPSS 19.0(Statistical Package for Social Sciences) statistics packet program was used. In the analiysis frequency tables, descriptive statistics, cake and bar graphics, KolmogrovSmirnow normality test, Mann Whitney U test and Kruskal Wallis H test were used. In the explanation of the data .05 level of significance was accepted.The achievement test was used successfully in randomly selected schools in the district. At the end of the application of the test, it was found out that the students? level of the knowledge on global warming were significantly different according to the students? class level where they are having education, the location of the schools, and the gender of the students. This research has been beneficial to find out that primary school second level students? level of knowledge on global warming is not on the desired levels.As a conclusion, the subject of Global Warming can be taught to students with more details at all steps of primary schools with an affective environment education.Key Words: Global Warming, Human and Environment, Achievment Test,Primary School Second Step Students, Green House Effect.
Collections