7.sınıf sosyal bilgiler dersi `zaman içinde bilim` ünitesinin eğitsel oyun yöntemi ile öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 7.Sınıf Sosyal Bilgiler dersi; ?zaman içinde bilim? Ünitesinin öğretiminde Eğitsel Oyun yönteminin öğrenci başarısına ve derse karşı tutuma etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Türkiye?de öğrenim gören 7.sınıf öğrencileri, çalışma evrenini Elazığ?da öğrenim gören 7.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise Elazığ/Kovancılar Atatürk İlköğretim Okulu 7/A ve 7/B sınıflarından oranlı eleman örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırmada deneysel model kullanılmıştır. Uygulama 2011?2012 Eğitim öğretim yılı Elazığ /Kovancılar Atatürk İlköğretim okulu 7/A ( Deney grubu) ve 7/B (Kontrol grubu) sınıflarında yapılmıştır. Araştırmanın deney grubunda ağırlıklı olarak eğitsel oyun yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma için ön test son test deney ve kontrol gruplu deneysel model uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli sorudan oluşan başarı testi ve 21 maddeden oluşan tutum ölçeği kullanılmıştır. Başarı testinin Cronbach?s Alpha güvenirlik katsayısı 0.81 olarak bulunmuştur. Uygulama sonucu elde edilen veriler bağımsız gruplar için kullanılan t testi ile analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubu ile eğitsel oyun yönteminin uygulandığı deney grubunun başarı test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Ancak deney grubunun başarı puanının kontrol grubundan fazla olduğu görülmüştür. Yine uygulama sonucunda kontrol grubu öğrencilerinin tutumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir değişme meydana gelmezken, deney grubu öğrencilerinin tutumlarında olumlu yönde anlamlı farklılık gözlenmiştir.Bu sonuçlara göre, Sosyal Bilgiler dersinde eğitsel oyunlar kullanılarak öğrencilerin başarı düzeyleri ve derse karşı tutumları olumlu yönde değiştirilerek motivasyonları arttırılabilir. Aynı zamanda bu yöntemle öğrenilenler kalıcı hale getirilerek ve öğretim etkinlikleri somutlaştırılarak öğrencilerin öğrenilen bilgileri uzun süre hatırda tutmaları ve dersi sevmeleri sağlanabilir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Eğitsel Oyunlar, Eğitim-Öğretim, Yöntem The aim of this research was to identify the effect of the educational game method on 7th grade students? success and their attitudes in teaching the unit called `Science in Time? of the Social Science course. The population of the study was the 7th grade students from Turkey, and target population of the study was the 7th grade students from Elazığ. Sample group of the research was chosen from Elazig Kovancilar Ataturk Primary School at 7/A and 7/B classes by ranged sample group. In the research, experimental method was used. The research was applied in 2011-2012 Education and TeachingYear in Elazığ- Kovancılar Ataturk Primary School at 7th A (Experiment Group) and at 7th B (Control Group) classes. In the research educational game method was predominantly used on the experiment group, and on the conrol group traditional method was mainly used. In the research; pretest, posttest, experiment, and experimental model with control group were applied. As a means of collecting data, an achievement test with 25 multiple choice items and an attitude scale with 21 items were used. The Cronbach?s Alfa Scaling Factor of the attitude test was found as 0,81. The data were analyzed by using t-test that for independant groups. According to the results obtained from the research, a significant difference -in favour of the experiment group- was determined on the success test score?s between the control group, on which traditional method was applied, and the experiment group, on which theeducational game method was used. Then, as the result of application, while there wasn?t a significant change in the control group students? attitudes, there was a meaningful change in the experiment group students? attitudes in a positive direction. These results show that students? success level can be increased, the learned materials can be made permanent, teaching materials can be kept in memory for a long period of time by concretizing the learned materials on Social Sciences Course thanks to The Educational Game Method. Students love the lesson and their interest level can be increased. Also games contribute in the students social, psychological, physical and linguistic development areas.Keywords: Social Studies, Educational Games, Education and Training, Method
Collections