Ortaokullarda öğrencilerin disiplinsiz davranışları ve bu davranışların sebepleri(Batman ili merkez ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, ortaokullarda öğrencilerin sınıf içindeki disiplinsiz davranışlarını ve bu disiplinsiz davranışların sebeplerinin neler olduğuna ilişkin öğretmen görüşlerini araştırmaktır. Bunun için tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini 2012?2013 eğitim?öğretim yılı, Batman ili Merkez ilçesinde devlete bağlı ortaokullardaki branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Verileri toplamak için Doç. Dr. Naciye AKSOY?un Geliştirdiği ?Öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunları? ölçeği kullanılmıştır. Veriler, anketin örnekleme alınan 358 öğretmene uygulanmasıyla elde edilmiştir.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde hesaplamaları, frekans, ortalama değerler; bağımsız örneklemler için ?t? testi ve ikiden fazla grup karşılaştırmalarında ise Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) kullanılmıştır. Farklılaşmanın bulunması durumunda farklılaşmanın yönünü belirlemek amacıyla da Fisher?in En Küçük Manidar Farklar (LSD) testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre ortaokullarda sınıf içinde en sık karşılaşılan disiplinsiz davranışlar, izin istemeden konuşmak, verilen ödevleri yapmamak ve kavga etmek olarak tespit edilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin sınıf içinde karşılaştıkları disiplinsiz davranışların ilk üç nedeni, ailelerin çocuklarının eğitimine olan ilgisizliği, televizyon ve diğer kitle iletişim araçlarında sergilenen şiddet olaylarının etkisi, ailelerin çocuklarına karşı olumsuz tutum ve davranışlar olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplinsiz davranışlar; cinsiyet, medeni durum, yaş, branş, kıdem ve sınıftaki öğrenci sayısına göre; sınıfta karşılaştıkları disiplinsiz davranışların sebepleri ise; cinsiyet, medeni durum, yaş, branş, kıdem ve sınıftaki öğrenci sayısına göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplinsiz davranışlar ile bu davranışların sebepleri mezun olunan okula göre farklılaşmadığı bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Ortaokul, disiplinsiz davranışlar, disiplinsiz davranışların sebepleri The purpose of this survey was to determine what the teachers? opinions regarding the students? undisciplined behaviours that occur and the causes of undisciplined behaviours in the classroom of the secondary schools. The model of general search has been used in this survey.The population of the study was all public secondary schools teachers serving in the district city center of Batman in the 2012-2013 academic year. The data was obtained from ?The discipline problems that the teachers come across in the classroom.? scale of Doç. Dr. Naciye AKSOY?s improved. The survey was fulfilled with data that received from 358 primary school teachers.In the analysis of the data that was handed in the survey SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) for Windows was used. In the analysis of data percentages, frekansy, overage values; for independent samples t-test and for the comparison of more than two groups One-Way Anova was used. If the differantation is found, to find the direction of the differantation the smallest meaningful differences test (LSD) of Fisher was used. According to the results of survey in the class of the secondary schools the mostly often met undisciplined behaviours that were found tallkings of pupils without permision, not to do homework and fighting. According to the teachers? wiew the three reasons of undisciplined behaviours were found as the disinterest of the parents toward their children education, the influence of the violence on tv and other media and the negative attitudes and beheaviors of parents towards their children. It was found that the undisciplined behaviours teachers meet in the classroom differentiates according to gender, marital status, age, branch, seniority and the number of the pupils in the classroom and moreover, the reasons of the undisciplined behaviours as gender, merital status, age, branch, seniority and the number of the pupils in the classroom. But it was found that the reasons of the undisciplined behaviours and the reasons of this behaviorus didn?t differentiate according to the graduated school.Keywords: Secondary school, undisciplined behaviours, the reasons of undisciplined behaviours
Collections