Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme ve epistemolojik inançları üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Matematiksel modelleme gerçek yaşam ile matematiğin ilişkilendirildiği bir süreci belirtir. Bu çalışmanın amacı modelleme etkinlikleri ile yapılan öğrenme sürecinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerini ve bilimsel epistemolojik inançlarını incelemektir. Bununla birlikte modelleme yeterlikleri cinsiyet ve matematik ders başarısı yönünden incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançları cinsiyet ve matematik ders başarısı yönünden incelenmiştir. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma desenlerinden gömülü (iç içe) desen kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 yılında bir büyükşehrin ilçesine bağlı köydeki ortaokulun 7.sınıfında bulunan 27 öğrencisiyle yürütülmüştür. Araştırma tek gruplu ön test- son test tasarımı kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Matematiksel Modelleme Etkinlikleri, Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeği, Görüş Formu ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yapılan normallik testi sonucunda normal dağılım gösteren puanlar için ilişkili ölçümler için t-testi ve ilişkisiz ölçümler için Tek Faktörlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Normal dağılım göstermeyen puanlar için parametrik olmayan testlerden ilişkisiz örneklemler için Mann Whitney U-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Kruskal Wallis-H Testi kullanılmıştır. Matematiksel modelleme yeterlikleri ile epistemolojik inanç arasındaki ilişkiyi belirlemek için Spearman Kolerasyon Katsayısından yararlanılmıştır. Ayrıca nitel veriler için içerik analizi ve betimsel analiz yapılmıştır. Araştırma sonucunda yapılan uygulama sürecinde öğrencilerin tüm modelleme yeterliklerinin gelişim gösterdiği en az gelişimin doğrulama ve yorumlama basamağında olduğu görülmüştür. Öğrencilerim modelleme yeterlikleri cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermezken, matematik dersi başarısına göre başarılı öğrenciler lehine anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Modelleme yeterlikleri epistemolojik inanç arasında orta düzeyde ilişki olduğu belirlenmiş ve tüm modelleme yeterlikleri ile epistemolojik inanç arasında anlamlı farklılık çıkmıştır. Öğrencilerin epistemolojik inançları cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermemiştir. Öğrencilerin epistemolojik inançları 'Otorite ve Doğruluk' ve 'Bilginin Değişebilirliği' alt boyutlarında başarılı öğrenciler lehine anlamlı farklılık çıkmıştır. Matematik ders başarısı yüksek öğrencilerin daha gelişmiş epistemolojik inançlara sahip olduğu görülmüştür. Farklı çalışma gruplarıyla matematiksel modelleme ile epistemolojik inançlar arasındaki ilişki incelenebilir. Mathematical modeling refers to a process in which real life and math are associated. In this study, the development of students' mathematical modeling competencies, modeling competencies were examined in terms of gender and mathematics course success. In addition, it is aimed to examine the relationship between modeling competencies and epistemological belief. Embedded (intertwined) pattern, one of the mixed research patterns, in which quantitative and qualitative research methods are used together, has been used. The research was carried out in 2018-2019 with 27 students in the 7th grade of the secondary school in a village in Sur district of Diyarbakır. Research single group pretest-posttest design was used. Mathematical Modeling Activities developed by the researcher, Scientific Epistemological Beliefs Scale, Opinion Form and Personal Information Form were used as data collection tools. As a result of the normality test performed in the analysis of the data obtained, t-test for related measurements for normal distribution scores, Mann Whitney U-Test for unrelated samples from nonparametric tests for non-normally distributed scores, Wlcaxson Signed Row Test, Kruksall Wallis-H Test and Single Factor Anova are used. Pearson Corelation Coefficient was used to determine the relationship between mathematical modeling competencies and epistemological belief. In addition, content analysis and descriptive analysis were made for qualitative data. As a result of the research, in the application process, it was seen that the minimum development in which all the modeling competencies of the students developed was at the head of verification and interpretation. While my students' modeling competencies did not differ significantly by gender, it was determined that there was a significant difference in favor of successful students according to the success of mathematics lesson. Modeling competencies were determined to have a medium level relationship between epistemological beliefs and there was a significant difference between all modeling competencies and epistemological beliefs. Students' epistemological beliefs did not differ significantly by gender. There was a significant difference in favor of successful students in the epistemological beliefs of the students, `Authority and Accuracy` and `Interchangeability of Information`. The relationship between mathematical modeling and epistemological beliefs can be examined with different study groups.
Collections