Televizyon çocuk programlarında yer alan müziklerin müzik dersi öğretim programı genel ve özel amaçları açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, TV çocuk programlarında yer alan müziklerin, müzik dersi öğretim programına paralellik durumlarını inceleyerek, izlenen programların çocukların yaşantılarını, müzik eğitimi açısından ne derece etkilediğini saptamak amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini Diyarbakır il merkezindeki alt, orta, üst sosyokültürel ve ekonomik düzeyde 3 ilköğretim okulunun 4, 5, 6, 7 ve 8.?inci sınıfında okuyan 510 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın ilk bölümünde kütüphane ve internet kaynaklarından derlenen verilere dayalı kaynak taraması olan ?Belgesel Araştırma Yöntemi? kullanılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde öğrencilerin görüş ve düşüncelerine başvurulmuş ve veri toplamak amacı ile anket kullanılmıştır. Ankette kişisel bilgiler ile ilgili 8; TV çocuk programlarının beğenilme durumlarını sorgulayan kapalı uçlu 3 ve açık uçlu 3 olmak üzere toplam 6; müzik dersi öğretim programı ile TV çocuk programlarındaki müziklerin paralellik durumlarını sorgulayan kapalı uçlu 13 soru için `hiç (1), az (2), orta (3), çok (4), pek çok (5)` şeklinde 5'li seçenekler yer almaktadır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS 15.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulguların yüzde (%) ve frekans (f) değerleri grafik ve tablolar yardımı ile yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, TV çocuk programlarında yer alan müziklerin, öğretim programında belirlenen amaçların çoğunun gerçekleştirilmesinde oldukça etkili olduğu belirlenmiştir. Ancak, TV çocuk Programlarında yer alan müziklerin, öğretim programında belirlenen amaçları gerçekleştirmede, farklı sosyokültürel ve ekonomik düzeylerdeki örneklem gurupları arasında farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Televizyon, TV Çocuk Programı Müzikleri, Müzik Eğitimi, Öğretim programı The aim of this research is to determine how the music involved in children?s TV programs affect their life and music education by comparing it with Music Education Program.The target group of the research is composed of 510 students educating at 4, 5,6,7, and 8 classes, who educate at low, medium and high sociacultural and economic levels in 3 different secondary schools that locate in the centre of Diyarbakır.In the first part of the research ?Documentary Research Method?, which is literature scanning based on the datum of library and internet, is used. In the second part of it, the opinions of students are asked and questionnaires is used for collecting data. There are eight questions about personal information, totally six questions, three of them is closed ended and the others is open ended, about examining favor of children?s TV program, thirteen closed ended questions about scanning the relations between music Education Program and the music at children?s TV program. All of the questions have five choices like in ?never (1), rarely (2), sometimes (3), usually (4) and always (5). To analyze the gained data here is used SPSS 15.0 packaged software. The data are analyzed using frequency (f) and the percentage (%) with the help of graphic and chart.As a result of the research, it is revealed that the music in children?s TV program is effective in realizing most of the aims in Education Program. However, it is revealed that the music in children?s TV program is different in sociacultural and economic levels for realizing the aims of Education Program.There are several suggestions in parallel with the results that gained from the research.Key Words: Television, Music in Children?s TV Program, Music Education, Education Program
Collections