9. sınıf öğrencilerinin PISA Matematik testi başarı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkelerin eğitim düzeylerinin uluslararası karşılaştırmalarla daha gerçekçi olarak belirlemek için OECD tarafından PISA Testi uygulanmaktadır. Okuma – anlama – değerlendirme, matematik ve fen bilimleri olmak üzere 3 farklı alanda yapılan testte, 2012 PISA sonuçları hariç Türkiye son sıralarda yer almakta, 2012 sonuçlarında ise sıralamada orta seviyelere yaklaşsa da ortalama başarının altında kalındığı görülmektedir. Türkiye'deki düşük başarı düzeyini açıklayabilmek için bazı değişkenlerin etkisinin incelenmesinin gerekliliği ön plana çıkmaktadır. Bu çerçevede, PISA matematik başarı düzeylerinin belirlenmesi, bazı değişkenlere göre incelenmesi ve çözüm odaklı önerilerde bulunulması çalışmanın amacını oluşturmaktadır.Çalışmada, PISA Matematik Testi (2009)'nin kısaltılmış versiyonu uygulanan öğrencilerin, başarı düzeylerine etki eden bazı değişkenler (ailelerin demografik özellikleri, öğrencinin matematiğe karşı tutumu, hazırbulunuşluğu ve okul türü) incelenmektedir. Araştırma ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmektedir. İlişkisel tarama modeli nicel veri toplama tekniğinin kullanıldığı bir modeldir. Çalışmanın evrenini Çanakkale İl merkezinde öğrenim gören 9. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini, 120 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın nicel boyutuna ilişkin veri toplama süreci aşamasında Matematik PISA testinin kısaltılmış formu, aileye ilişkin bilgi formu, öğrenme desteği alma durumu ile ilgili bilgi formu, matematik tutum ölçeği ve öğrencilerin PISA matematik testine yönelik hazırbulunuşluk düzeyini ölçen bilgi formu kullanılmıştır. Çalışmada ulaşılan sonuçlar şu şekilde özetlenebilmektedir: Anne-baba eğitim düzeyi, aile aylık gelir düzeyi, okul türü, hazırbulunuşluk düzeyi değişkenlerinin PISA matematik başarıları üzerinde etkili olduğu, anne-baba mesleği, anne-baba yaşı, kardeş sayısı, öğrencinin matematiğe karşı tutumu değişkenlerinin PISA matematik başarısına etkili olmadığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: PISA testi, PISA matematik testi, matematik okuryazarl, problem Áˆzme okuryazarl. PISA Test is applied by OECD to define educational levels of countries more realistically through international comparisons. In this test which is performed in 3 different fields such as reading-comprehension-consideration, mathematics and physical sciences, Turkey appears in the bottom lines,excluding the results of PISA 2012,whereas it can be seen that it has been below the average success even if it has been able to reach to the midlevel in ranking in the results of 2012. The necessity in the examination of some variables'effects comes into prominence to explain the low achievement level in Turkey.Within this framework, defining the achievement levels of PISA Mathematics,examination by some variables and suggesting solution oriented proposals generate the purpose of the study. In this study, some variables (demographical features of families,sudents' readiness and attitude towards Mathematics and school type) which have an effect on achievement levels of the students who have been tested on the abridged of PISA Mathematics Test (2009) are examined. The research is carried out with relational screening model. Relational screening model is a model in which quantitative data gathering technique is used. The field of study is composed of 9th grade students who receive education in the city center of Çanakkale. The sample of study is composed of 120 students. In the process of data gathering period related to quantitative extent of the study , a contracted form of PISA Mathematics Test,an information form related to family and related to the situation of receiving learning support, mathematics attitude scale and an information form which measures student's readiness level towards PISA Mathematics Test have been used. The conclusions come through in the study can be summarized as follows : It has been observed that the variables such as educational level of parents,level of family's monthly income ,school type and readiness level have an effect on PISA Mathematics achievements, on the contrary,the variables such as occupations and ages of parents,the number of brothers and sisters and the attitude of student towards mathematics have no effect on PISA Mathematics achievements.Key Words : PISA test, PISA mathematics test, mathematics literacy, problem solving literacy
Collections