Güzel sanatlar ve spor lisesi müzik bölümü öğrencileri ile diğer lise öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada lise öğrencileri ile güzel sanatlar ve spor lisesi müzik bölümü öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı aranmıştır. Bunun için Bar-On Duygusal Zeka Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır.Araştırmanın evrenini 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Amasya ili merkezi sınırları içerisinde bulunan tüm lise kurumlarının lise son sınıf öğrencilerinin tamamı ve Türkiye?deki tüm güzel sanatlar ve spor lisesi müzik bölümü son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, Amasya ili merkezinde bulunan Amasya Fen Lisesi, Amasya Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Amasya Lisesi, Amasya Alptekin Anadolu Lisesi, Amasya Anadolu Lisesi, Amasya Anadolu Öğretmen Lisesi, Amasya İmam Hatip Lisesi, Amasya Atatürk Lisesi, Amasya İMKB Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi ile Amasya Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Malatya Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Tokat Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Niğde Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Hatay Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Erzincan Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Diyarbakır Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, lise son sınıfta okuyan öğrencilerden seçilen 213?ü kız, 193?ü erkek olmak üzere toplam 406 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın veri toplama aşamasında duygusal zeka düzeyini belirlemek amacıyla Dr. Reuven Bar-On (1997) tarafından geliştirilen ve Tekin ACAR (2001) tarafından Türkçeye uyarlanan ?Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeği? ve bazı demografik özellikler hakkında bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu? kullanılmıştır. Araştırmanın analizi için SPSS 11.5 paket programı kullanılmış; verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarını belirlemek için; Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), İki Yönlü Varyans Analizi, Levene İstatistiği, Scheffe testi ve T- testi gibi anlamlılık testlerinden yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular özetle şöyledir:Lise son sınıf öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri; lise türü, cinsiyet ve babanın öğrenim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı derecede farklılaşırken; kardeş sayısı, annenin mesleği, babanın mesleği, annenin öğrenim düzeyi, ailenin aylık geliri ve ailenin tutumu değişkenlerine göre ise, anlamlı bir faklılaşma yoktur.Anahtar Kelimeler: duygusal zeka. In this study, it was investigated whether there is a significant difference between emotional quotient levels of high school students and the students attending the department of music at the school of fine arts and sports. For this purpose, Bar-On Emotional Quotient Scale and Personal Information Form were utilized. The population of the present study consists of the senior students from all high schools at the Centrum of Amasya province and from all departments of music at the school of fine arts and sports throughout Turkey in 2012-2013 academic year. The sample comprise of 406 senior students, 213 male and 193 female, from Amasya Science High Scholl, Amasya Technical and İndustrial Vocational High Scholl, Amasya High School, Amasya Alptekin Anatolian High School, Amasya Anatolian High School, Amasya Anatolian Teacher High School, Amasya Religious Vocational High School, Amasya Atatürk High School, Amasya İMKB Anatolian Hotel Management and Tourism Vocational High School with Amasya Fine Arts and Sports High School, Malatya Fine Arts and Sports High School, Tokat Fine Arts and Sports High School, Niğde Fine Arts and Sports High School, Hatay Fine Arts and Sports High School, Erzincan Fine Arts and Sports High School, Diyarbakır Fine Arts and Sports High School. In order to determine emotional quotient level, data was collected through Bar-On Emotional Quotient Scale which was developed by Dr. Reuven Bar-On (1997) and translated in Turkish by Tekin ACAR (2001). Personal Information Form was prepared and used to obtain data about demographic information. Data was analyzed by using SPSS 11.5 packet program and significance tests such as One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Two-Way Analysis of Variance, Levene Statistics, Scheffe Test and T-test was utilized to determine whether the data was distributed homogenous or not. The results of the study revealed that:The emotional quotient levels of the senior high school students differentiated significantly in terms of school type, gender, and father?s education level. However, there is no significant difference in terms of the number of siblings, mother?s occupation, father?s occupation, mother?s education level, family?s monthly income, and the attitude of family. Key Words: Emotional quotient
Collections