Show simple item record

dc.contributor.advisorTok, Mehmet
dc.contributor.authorYavuz, Akin
dc.date.accessioned2020-12-07T07:56:13Z
dc.date.available2020-12-07T07:56:13Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110371
dc.description.abstractTürkçenin İkinci Dil Olarak Öğretiminde Ağ Günlüklerinin (Blog) Yazma Becerisine Etkisi Bu araştırmada, son dönem internet teknolojilerinden web 2.0 uygulamalarından biri olan Ağ günlüklerinin Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen B1 seviyesi öğrencilerin yazma becerisi ve yazma tutumu üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada yarı deneysel araştırma modeli ve odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Yarı deneysel araştırma modeli nicel veri toplama tekniğinin kullanıldığı bir modeldir. Odak grup görüşmesi ise nitel veri toplama araçlarından biridir. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul il merkezinde öğrenim gören B1 seviyesi öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise 24 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın nicel boyutuna ilişkin veri toplama süreci aşamasında Kompozisyon (Yazılı Anlatım) Değerlendirme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Ölçme süreci sonunda elde edilen verilerin analizinde Betimsel Analiz, İlişkisiz Örneklemeler T-testi, İlişkili Örneklemler T-testi ve Shapiro Wilk testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 22.0 programıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ulaşılan sonuçlar şu şekilde özetlenebilmektedir: Ağ günlükleri Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerileri üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Ağ günlüğü kullanan öğrencilerin yazma becerileri geleneksel yazma eğitimi alan öğrencilerin yazma becerilerinden yüksektir. Ağ günlükleri Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenlerin yazma tutumlarına olumlu etki yapmış, öğrenciler Ağ günlükleri sayesinde daha iyi yazmaya başlamıştır. Ağ günlükleri yabancı öğrencilerin yazmaya karşı motivasyonlarını artırmıştır.Anahtar Kelimeler: İkinci Dil Olarak Türkçe, Yazma Eğitimi, Web 2.0, Ağ Günlükleri
dc.description.abstractThe Effects of Blogs on Writing Skills in Teaching Turkish as a Second Language In this research, the effects of blogs, one of the web 2.0 applications of recent internet technologies, writing skills and writing attitudes of B1-level students learning Turkish as a second language were examined.In this research, the quasi-experimental research model and focus group interview have been utilized. The quasi-experimental research model is a model where the quantitative data collection method is used. And the focus group interview is one of the qualitative data collection tools. The study group of this study consists of B1-level students studying in city center of İstanbul. The sample of this study consists of 24 students. About the quantitative aspect of the study, the Composition (Written Expression) Evaluation Scale and Personal Information Form were used during data collection. In the analyses of data which was gathered after scaling process, Descriptive Analysis, Independent Sample T-Test, Paired Samples T-Test and ShapiroWilk Test were run. Quantitative analysis of data were conducted using SPSS 22.0 program. The results of this study can be summarized as follows; blogs have positive effects on writing skills of students learning Turkish as second language, the writing skills of students using blogs are higher than that of students receiving traditional writing education, blogs had positive effects on individuals learning Turkish as a second language, students started to write better under favor of blogs, and blogs improved the writing motivations of foreign students.Keywords: Turkish as Second Language, Writing Education, Web 2.0, Blogs (Network Diaries)en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkçenin ikinci dil olarak öğretiminde ağ günlüklerinin (Blog) yazma becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of blogs on writing skills in teaching Turkish as a second language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmSecond language teaching
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmBlog
dc.identifier.yokid10046018
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372460
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess