Investigating the tourism and hotel management students` perceptions of the vocational English coursebook
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü Öğrencilerinin Mesleki İngilizce Ders Kitabına ilişkin Algılarının İncelenmesiBu çalışmanın amacı Turizm ve Otelcilik Bölümü Öğrencilerinin Mesleki İngilizce Ders Kitapları Hakkındaki Görüşlerinin incelenmesidir. Bunun yanında, bu çalışma Tourism 1-2 ders kitaplarının 3. ve 4. sınıf öğrencileri için ne kadar etkili olduğunu kullanışlılık, amaçlar ve hedefler, dizayn ve organizasyon, dil içeriği, dil becerileri, ve metodoloji açılarından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Trakya Üniversitesi, Edirne'de 2013-2014 eğitim öğretim yılında 118 öğrenciye bir anket uygulanmıştır. Anketten toplanan nicel veriler SPSS adlı program ile hesaplanmıştır. Ankette toplam altı bölüm vardır. Her bir bölüm kendi içinde SPSS programı ile analiz edilmiştir. Gruplar arası cinsiyet, akademik başarı ve iş deneyimi gibi değişkenlerin farklılık gösterip göstermediğini analiz etmek için Parametrik olmayan Mann-Whitney U Testi ve Kruskal-Wallis Testi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucu ders kitabının orta dereceli etkili olduğu konusunda ortak görüşün olduğunu ortaya çıkarmıştır. Öğrenciler Tourism 1-2 ders kitabının söz konusu kategorilerde orta derecede etkili olduğuna inanmaktadırlar. Öğrenciler, ders kitaaplarındaki fontların okunabilir olduğu ve kitapların çeşitli konularda okuma metinleri sunduğu konularında hemfikirdirler. Öğrencilere göre ders kitabları dersin amaç ve hedeflerine uygundur bunu yanında öğrenciler ders kitaplarının kendi amaç ve ihtiyaçlarına gelecekteki meslekleri için uygun olduğunu belirtmişlerdir. Ancak, öğrencilere göre ders kitapları öğrencilerin kendi kendilerine çalışabilmelerine yeterli imkânı vermemektedir. Bunun yanında, öğrenciler gelecekteki kariyerleri için daha fazla pratik yapmaları gerektiğini düşünmektedirler. Gruplar arası farklar söz konusu olduğunda kız öğrenciler daha fazla konu çeşitliliği olması gerektiğini ve grup aktivitelerinin daha fazla olması gerektiğini düşünmektedirler. Akademik başarıları arttıkça, öğrenciler ders kitabının gelecekteki kariyerleri için uygun olduğunu düşünmektedirler. Çalışma deneyimi olan öğrenciler kitabın anlamayı arttırdığını ve kitaptaki aktivitelerin dilbilgisi konularıyla paralel olduğunu düşünmektedir. Bu çalışmanın sonucunda, Tourism 1-2 ders kitaplarının okutmanlar tarafından belirli yerlerinin uyarlanması ve ek kaynaklarla desteklenmesi gerektiği yargısına varılmıştır. Ders kitabı öğrencilerin kendi kendilerine çalışma imkânlarını arttırmak için strateji geliştirme ve farklı öğrenme stilleri bakımından desteklenmelidir. Anahtar kelimeler: Mesleki ingilizce, ders kitabı, ders kitabı değerlendirme Investigating the Tourism and Hotel Management Students' Perceptions of Their Vocational English CoursebookThe aim of this study is to investigate the Tourism and Hotel Management Students' Perceptions of their Vocational English Coursebook used at Trakya University. Moreover, this study tries to find out how effective vocational English coursebook Tourism 1-2 for 3rd and 4th grade students in terms of the categories practical consideration, aims and objectives, design and organization, language content, language skills, and methodology. In order to fulfil this aim a questionnaire was prepared and quantitative data were obtained from 118 students in Edirne in the Spring Term in 2013-2014 Academic year. SPSS program was used to analyze the quantitative data. The questionnaire involved six sections. For each category, the overall means and standard deviations were calculated and frequencies and percentages of each item in each category were analyzed. To analyze the differences between the variables like gender, academic success and work experience; Nonparametric Mann-Whitney U Test and Nonparametric Kruskal-Wallis Test were used. The results revealed that there is an agreement for the moderate effectiveness of coursebook. Students believe that the coursebook Tourism 1-2 is moderate effective in terms of the existing categories. They agree the fonts of the coursebooks are readable and there are various reading texts in the courseboosk. The students indicate that the coursebooks suit the aims and objectives of the course additionally, they suit the aims and needs of the students related to their future career. However, the coursebook does not enable self-studies mode sufficiently according to the students. Additionally, the students' responses demonstrate that they think they need more practice to be successful in their future careers. As for the differences among the different groups of students, female students prefer more topics in variety in the coursebook and expect more activities that enable group working. As the academic success increases, the students' consider that the subjects of the book are more suitable for their future career. The students with working experience think the book improves their comprehension and the activities in the coursebook are parallel with the grammar subjects. All in all, the study concludes that the coursebook Tourism 1-2 should be adapted and supplemented by the instructors. The coursebook should be amended in terms of strategy development and different learning styles of the student to foster the learners' autonomy and motivation.Key words: English for specific purposes, coursebooks, coursebook evaluation
Collections