60-72 aylık dönemde ilkokula başlayan öğrencilerin ilk okuma- yazma öğretimi sürecindeki durumlarının tespit edilmesine yönelik bir çoklu durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
60-72 Aylık Dönemde İlkokula Başlayan Öğrencilerin İlk Okuma- Yazma Öğretimi Sürecindeki Yeterliliklerinin AraştırılmasıBu araştırmanın amacı 1. sınıfa değişen yönetmelikle geçmiş yıllara göre erken yaşta başlayan öğrencilerin ilk okuma- yazma sürecindeki durumlarını araştırmak, karşılaşılan güçlükler varsa bunları tespit etmek ve çözüm önerilerinde bulunmaktır. Durum (Örnek Olay) çalışmasının kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Araştırmanın deseni durum çalışması desenlerinden bütüncül çoklu durum desenidir. Araştırmanın çalışma grubu için 2012-2013 eğitim- öğretim yılında Çanakkale ili, Ezine ilçesinde bulunan bir ilkokuldaki okula başlama yaşları birbirinden farklı olan 62 birinci sınıf öğrencisi seçilmiştir. Gözlem yapılan okuldaki birinci sınıflar yaş grubuna göre 3 sınıfa ayrılmıştı. Sınıfların birinde 60-68 aylık dönemde okula başlayan 18 öğrenci, ikincisinde 69-72 aylık dönemde okula başlayan 20 öğrenci, üçüncüsünde 73 ay ve üzeri dönemde ilkokula başlayan 24 öğrenci bulunmaktaydı. Üç sınıfta aynı haftalarda okuma yazma dersinin olduğu saatlerde gözlemler yapıldı. Bu üç sınıfın öğretmenleriyle ve her sınıftan maksimum çeşitlilik örneklemesine göre seçilen 4'er olmak üzere toplam 12 öğrencinin velileriyle ayrı ayrı görüşmeler yapılıp kayıt altına alınmıştır. Ayrıca sene sonunda 3 öğretmenle odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde nitel veri analizlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Önce görüşme ve gözlem verileri yazıya geçirilmiş, veriler düzenlenmiş, kodlama yapılmış, kodlardan temalara ulaşılmış, kod ve temalara göre veriler organize edilmiş, bunlara dayanarak da veriler betimlenmiş, alıntılara yer verilmiş, örneklendirilip açıklanmış ve görsel hale getirilmiştir.Araştırmanın sonunda ilk okuma- yazma başarısının yaş büyüdükçe arttığı, küçük yaş gruplarında zorlanan öğrencilerin daha fazla olduğu tespit edilmiştir. Ancak okuma yazma başarısının sadece yaşa bağlı olmadığı, aile durumu, gelişim durumu, ön yaşantılar, hazırbulunuşluk gibi faktörlerin de etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Okula başlama yaşı öğretmen ve veliler tarafından uygun bulunan fakat okuma yazmada zorlanan öğrenciler olduğu gibi yaşı 1. sınıf için uygun bulunmayan ama oldukça başarılı öğrencilerin olduğu da tespit edilmiştir. A Multi-Case Study Of Identifying Status of 60-72 Months Primary Students During Teaching Process Of Early LiteracyThe aim of this study is to find out the status of the students,began to primary school at earlier ages than in previous years due to the changed regulation during of early literacy process, to identify if any difficulties and to offer solutions. This is a qualitative study that Case Study Approach is used. In this study, multiple holistic case study design was used. The study group of this research consists of 62 first grade students at different ages were chosen from a primary in the town of Ezine, Çanakkale at 2012-2013 academic year. The first grades were divided into three classes by age group at this school. In the first one of the classes was composed of 18 students, began to school at 60-68 months period; in the second one of the classes was composed of 20 students, began to school at the 69-72 months period and in the third one of the classes was composed of 24 students, 73 months and older period. The observations were made to these three classes at the reading and writing lesson at the same weeks. It was interwieved separately with the teachers of these three classes and 4 parents of the students for each class, totally 12 parents, were selected by maximum variation sampling In addition, at the end of year focus group interviews were carried out with three teachers. In the analysis of the data obtained from the study of qualitative content analysis was used for data analysis. Firstly the interview and observation data were put into writing, datas were organized, coding was made, it was reached from codes to themes; by the codes and the themes, datas were organized, based on these, datas were described, quoted explained by sampling and visualized.At the end of the study, it was determined that the achievement of early reading and writing was increasing with theage increase and younger age group students were forced more. However, it was concluded that literacy success's not only depend on age, but also family status, development status, pre-experiences, which affect the result of factors such as readiness. It was also determined that some of the students' school starting age was eligible for their teachers and parents but they have difficulty in early reading and writing; at the same time some of the students' age were not eligible to start 1st grade but they were really successful.
Collections