İlköğretim matematik öğretmen adaylarının diziler ve seriler konusundaki hata ve kavram yanılgılarının tespit edilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Diziler ve Seriler konularındaki hata ve kavram yanılgılarını tespit etmektir. Bu çalışmaya Türkiye'nin Doğusundaki bir Üniversitenin, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı'nda öğrenim gören 97 öğrenci dahil edilmiştir. Çalışmaya alınan öğrencilere beş adet açık uçlu soru sorulmuştur. Sorulara verilen cevaplar Tamamen Doğru, Kısmen Doğru, Kavram Yanılgısı Var, Cevap Yok ve Yanlış Cevap bölümlerinden oluşan 5'li anlama ölçeğine göre incelenmiştir. Cinsiyete göre karşılaştırmalar yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda, bazı sorularda fazla oranda kavram yanılgısına düştükleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca; Bazı sorularda kız öğrencilerin, bazı sorularda erkek öğrencilerin daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Dizi, Seri, Kavram Yanılgısı, Matematik Öğretimi. The aim of this study, is to identify the errors and misconceptions of the Elemantary Mathematics Teacher Candidates' Related to the sequences and series. A total of 97 students in the in the Department of Elemantary Mathematics Teacher in the Faculty of Education at a university in the East of turkey enrolled this study. Five open-ended questions were asked to the 97 students in the study. The answers investigated by the scale consisted the following title: Completely True, True, Misconception, No Answer, False. The comparison has been given by gender.It is found that the students have a lot of misconception in some questions. Also; it is found that in some questions the female students and in some questions the male students have been more succesful. Some various suggestions has been given based on the obtained results.Key worlds: Sequence, series, misconception, mathematics education.
Collections