Proje tabanlı öğrenmenin fen bilgisi öğretmen adaylarının fotosentez konusundaki akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Genel Biyoloji dersi `Fotosentez` konusunun öğrenilmesinde proje tabanlı öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi incelenmiştir. Araştırmada deneysel araştırma yöntemi kullanılmış olup; 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı İnönü Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Kontrol grubu öğrencilerine (2B) geleneksel öğretim yaklaşımına uygun öğretim yapılırken, deney grubu öğrencilerine (2A) proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ilkelerine uygun öğretim yapılmıştır. Çalışmaya 20'si kontrol, 27'si deney grubu olmak üzere toplam 47 öğrenci katılmıştır. Uygulama haftada iki saat olmak üzere toplam 8 hafta sürmüştür. Deney grubu öğrencileri proje çalışmasından sonra 5 adet poster sunumu yaparak proje ürünlerini oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen güvenirlik katsayısı 0.739 bulunan ve 30 maddeden oluşan akademik başarı testi kullanılmıştır. Kontrol ve deney gruplarının akademik başarılarını karşılaştırmak için elde edilen verilerle bağımlı ve bağımsız t-testi yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda kontrol ve deney grupları ön test başarı puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuçlar, uygulama öncesi ön test ve uygulama sonrası son test başarı puanları karşılaştırıldığında ise her iki uygulama grubunda öğrencilerin akademik başarılarında anlamlı bir artış meydana geldiğini göstermiştir. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Proje Tabanlı Öğrenme, Geleneksel Yöntem, Fotosentez, Akademik Başarı In this study, the effect of project based learning method on student success in learning the subject of `photosynthesis` in general biology lesson was examined. Experimental research method was used in the study which was conducted with second year students of Science Teaching in İnönü University in 2014-2015 academic year. While teaching in accordance with traditional teaching approach was performed in control group students (2B), students in the experimental group (2A) were taught in accordance with principles of project based learning approach. A total of 47 students participated in the study as 20 students in the control group and 27 students in the experimental group. The application took a total of 8 weeks as 2 hours a week. The students in the experimental group formed their project products by presenting 5 posters following their project work. In the study, an academic success test, which was developed by the researcher, had a reliability coefficient of 0.739 and involved 30 items, was used as a data collection tool. The independent and dependent t-test was performed with the obtained data in order to compare the academic successes of the control and experimental groups. As a result of the findings obtained, no significant difference was found between the pre test success scores of control and experimental groups. The results also showed that when the pre test success scores before the application and post test success scores after the application were compared, a significant increase occurred in the academic success of the students in both application groups. No significant difference was observed between the academic success scores of the experimental group students, to whom project based learning approach was applied, and control group students. Keywords: Project Based Learning, Traditional Method, Photosynthesis, Academic Success
Collections