Halkevlerinin halk eğitimindeki etkin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; halkevlerinin halk eğitimine yaptığı katkıları ortaya koymaktır. Halkevlerinin etkililiğine dair Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini çeşitli değişkenlere göre değerlendirmektir. İlk olarak, eğitimin tanımı, türleri ve önemi açıklanmıştır. Halk eğitiminin işlevleri özellikle eğitsel işlevi aktarılmıştır. Cumhuriyet dönemi halk eğitimi çalışmaları ve bu çalışmalar içerisinde önemi büyük olan halkevleri ve bu kurumun halk eğitimine katkıları açıklanmıştır. Halkevlerinin etkililiğine dair örneklemimizi Malatya Büyükşehir Belediye sınırlarında görev yapmakta olan 300 Sosyal Bilgiler oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla anket ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Kişisel bilgilerle ilgili 3 soru ve halkevlerinin halk eğitimine katkılarına dair 21 ifade vardır. Öğrenci görüşlerini belirlemeye yönelik 20 ifade için `oldukça yeterli (1), yeterli (2), kısmen yeterli (3), yetersiz (4) ve oldukça yetersiz (5)` şeklinde 5'li seçenekler yer almaktadır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS 20.00 paket programı kullanılmış, frekans(f) yüzde (%) ve verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre, t-testi ve varyans analizi (Anova) testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen görüşleri arasında cinsiyet ve mesleki kıdem ve mezun olunan okul türüne göre ise farklılaşma olup olmadığı tespit edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler, Halk eğitimi, Halkevleri The purpose of this study was to reveal the contributions of Community Centers to public education. The opinions of the social studies teachers were evaluated on the base of various parameters on the effectiveness of the Community Centers. Firstly, the definition, types and the importance of education were described. The functions of public education especially educational functions were transferred. Republican era of public education activities, in these activities community centers having greater importance and this institution's contributions to public education were described. Three hundred social studies teachers who are working in Malatya Metropolitan Municipality consists of the sample size of the research. Questionnaire and attitude scale was used in order to collect data. Three questions related to personal information and 21 statements related to contribution of community centers' to public education were located in the research questionnaires. To determine the views of students' twenty expressions which are five-point Likert-type (quite adequate `1`, adequate `2`, partially adequate `3`, insufficient `4` and quite low `5`) were located. For the analysis of data obtained 20.00 SPSS software package was used. Frequency (f) percentage (%) analyzes were used. Also t-test and analysis of variance (ANOVA) tests were used whether the data were distributed homogeneously or not. It is also tested that whether there is differentiation between teachers' views according to gender, seniority and the type of school that they graduated. There have been various proposals based on the results obtained from the research.Key Words: Education, Social Sciences, Public education, Community Centres
Collections