Yavuz Bahadıroğlu`nun çocuk hikâyelerinde değerler eğitimi ve söz varlığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Edebiyat, ruhu besleyen unsurlardandır. İyi beslenmiş bir ruh bireye güzel duygular yaşatır. Ruhu besleme ihtiyacından dolayı, her yaş grubuna hitap edecek eserler hazırlanmaktadır. Çocuk ruhuna hitap edecek eserlerin bir kısmını ise, çocuk hikâyeleri oluşturur.Yavuz Bahadıroğlu, roman, hikâye, çocuk kitapları, araştırmalar, oyunlar, film yapılmış senaryolar ve fikri eserler olmak üzere yüzlerce çalışmaya imza atmıştır. Araştırma-inceleme, röportaj ve fıkra yazarlığı yapmıştır. Kaleme aldığı tarihi romanlarıyla adından sıkça söz ettirir. Bu alanda güzel çalışmaları olan yazarın, çocukları da unutmayıp, çocuk edebiyatına da eğildiğini görmekteyiz. Yazar, kaleme aldığı çocuk kitaplarıyla çocukların ruhunu özellikle; zihinsel ve sosyal açılardan beslemeye çalışmıştır. Buna karşın, onun hakkında yeterince çalışma yapılmadığı kanaatindeyiz. Bu çalışmada, Yavuz Bahadıroğlu'nun çocuk hikâyelerinin seçilmesinin nedeni; bu eserlerin daha önce çocuk edebiyatı bakış açısıyla incelenmemiş olmasıdır. Çalışmamızın konusu, onun çocuk hikâyeleridir, yirmi iki çocuk hikâyesi üzerinde durulmuştur. Yazarın hikâyelerinde genellikle; sevgi, dostluk, saygı, yardımlaşma, iyilik, sağlık vb. temalar işlenmiş, çocuklarda değer yargılarını oluşturacak kavramlar, konu seçiminde dikkate alınmıştır. Yazar, kitaplarını; sade, yalın, duru ve akıcı bir dille kaleme almıştır.Yavuz Bahadıroğlu'nun Çocuk Hikâyelerinde Değerler Eğitimi ve Söz Varlığı başlığı altında yapmış olduğumuz çalışmamızda onun, eserleri aracılığıyla çocuklara vermek istedikleri; değer eğitimi ve söz varlığı çatısı altında çocuk eğitimine katkısı açısından incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yavuz Bahadıroğlu, Çocuk Kitapları, Hikâye, Değer Eğitimi, Söz Varlığı. Literature is one of the factors that nourish the soul. Well-nourished soul brings good feelings to the individual. Because of the need to feed the soul, the works are written targeting every age group. Therefore, children's stories constitues a part of works that will appeal to the spirit of the child.Yavuz Bahadıroğlu has written novel, story, children's books, surveys, games, movie, including scenarios and idea artifacts. He also did research-review, interview and is an article writer. Historic novels written by him are frequently mentioned. In addition to his good work in this area, he does not forget the kids and writes books for children's literature.The author penned children's books, to nourish especially children's soul in mental and social dimensions. In contrast, we think that the works about him is not enough. In this study, the reason why we choose his children's stories is these works not being analysed from the perspective of children's literature before. The topic of our study is his children's stories and his twenty-two children stories are studied.Usually in the author's story; themes such as love, friendship, respect, solidarity, well-being, health and so on. are used and in the selection of topics, value judgments that will form concepts in children, have been taken into consideration. In his books, the author used plain, simple, clear and fluent language. In our work that we have done under the heading of Values Education and Vocabulary in Yavuz Bahadıroğlu's Children Stories, we explored what he wants to give to the children through his works and under the umbrella of the terms of value education and vocabulary the his works' contribution to children education is examined.Keywords: Yavuz Bahadıroğlu, Children Books, Story, Value Education, Vocabulary.
Collections