Disiplinler arası çerçevede Dünya`da ve Türkiye`de müzik teknolojisi eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Dünya'da ve Türkiye'de müzik teknolojisi eğitiminin nasıl şekillendiğini ortaya çıkarmak amacı ile yapılmıştır. Bu doğrultuda, müzik teknolojisi eğitim programları disiplinler arası bağlamda incelenmiştir.Araştırmaya lisans düzeyinde müzik teknolojisi eğitimi veren dört adet üniversite katılmıştır. Yurtdışından Georgia State University ve Tennessee State University, Türkiye'den ise Yıldız Teknik Üniversitesi ve İnönü Üniversitesi örneklem olarak seçilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre; müzik teknolojisi eğitim programlarının temel müzik, müzik teknolojisi ve çeşitli sosyal – kültürel içerikli derslerin bir araya getirilmesi ile hazırlandığı ve müzik teknolojisi alanına yönelik alan derslerinin fizik, elektronik ve bilgisayar bilimleri gibi alanlara ait dersler ile desteklenerek disiplinler arası bir bakış açısı ile şekillendirildiği görülmüştür. This research is done in order to reveal how music technology education is shaped around the World and in Turkey. Accordingly, music technology curriculums are analyzed in an interdisciplinary context.Four universities that provide education for music technology on the bachelor's degree are included into the research. Georgia State University and Tennessee State University from abroad, and Yıldız Teknik University and İnönü Üniversity are chosen from Turkey as the samples of this study.According to the results of the research; it has come out that the music technology education programs are prepared by gathering classes like basic music education, music technology and various social – cultural related classes; and music technology major area courses are shaped with an interdisciplinary point of view, by being supported with the classes from the fields such as physics, electronics and computer sciences.
Collections