Okumaya adanmışlık modeli ile 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ve okuma motivasyonlarının geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ve okuma motivasyonlarının Okumaya Adanmışlık Modeli ile nasıl geliştirilebileceği ortaya konulmuştur.Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması ile desenlenmiştir. Çalışma grubunun oluşturulması için amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, MEB'e bağlı Malatya ili Battalgazi ilçesi Tevfik Memnune Gültekin Ortaokulu 8/A sınıfında Türkçe dersinde yapılmıştır. Bu sınıfta 35 öğrenci vardır. Araştırmada Okumaya Adanmışlık Modeli'nden yararlanılmıştır. Araştırma verileri video kayıtları, yarı-yapılandırılmış görüşme formu, araştırmacı günlüğü, öğrenci günlüğü, okuma motivasyonu ölçeği, okumaya adanmışlık endeksi, okuduğunu anlama başarı testi, boşluk doldurma testi olmak üzere farklı nicel ve nitel veri toplama araçlarıyla toplanmıştır. Araştırma sürecinde (başlangıcında, ortasında ve sonunda olmak üzere) toplam 3 test uygulanmıştır. Her testte hem bilgilendirici hem de öyküleyici metinler uygulanmış ve test sonuçları metin türlerine göre analiz edilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS for Windows paket programından yararlanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular ilgili literatür doğrultusunda tartışılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğrencilere uygulanan Okumaya Adanmışlık Modeli'nin öğrencilerin okuduğunu anlama düzeyleri ve okuma motivasyonlarının gelişmesinde etkili olduğu bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Okumaya Adanmışlık Modeli, okuduğunu anlama düzeyi, okuma motivasyonu In this study, it was examined how the comprehension levels and reading motivation of the 8th grade students, could be improved by Reading Engagement Model.The study was conducted through action research among the qualitative research methods. In order to choose the study group, criterion sampling, one of the purposeful sampling methods, was used. The research was carried out in the 8 A Turkish Lesson in Tevfik Memnune Gültekin secondary school which belongs to Ministry of National Education, in the district of Battalgazi in the province of Malatya. There were 35 students in class. In the study Reading Engagement Model was used. The data of the study were collected through video records, semistructured interviews, researcher diaries, student diaries, reading motivation questionaire, reading engagement index, reading comprehension tests, cloze test via quantitative and qualitative data collection tools. A total of three tests were applied in the study process (in the beginning, in the middle and in the end). Both expository and narrative texts were used in each test and the test results were analyzed according to the text types. In the analysis of quantitative data, the SPSS for Windows package program was used. In the analysis of qualitative data, Content analysis method was used. The data obtained have been discussed in line with the related literature.According to the study results, it was found out that the Reading Engagement Model applied to the students were effective in developing reading comprehension levels and reading motivation of the students. There are several suggestions in parallel with the results that gained from the study.Key Words: Reading Engagement Model, reading comprehension levels, reading motivation
Collections