Okul öncesi eğitimi alan 48-66 aylık çocukların matematik becerilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Balıkesir il merkezinde okul öncesi eğitimi alan 48-66 aylık çocukların matematik becerilerin cinsiyet, yaş, sağ el-sol el kullanımı, doğum sırası, ailenin sosyoekonomik düzeyi ve okul öncesi eğitimi alma durumu gibi değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir ilk merkezinde bulunan MEB'e bağlı resmi okullarda 2013-2014 eğitim öğretim yılında kayıtlı bulunan 48-66 aylık 288 çocuk ve bunların ebeveynleri oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ginsburg ve Baroody (2003) tarafından geliştirilen `Erken Matematik Yeteneği Testi 3 (TEMA-3) ve Genel Bilgi Formu` kullanılmıştır. TEMA-3' ün Türkçeye uyarlama ve standardizasyon çalışmaları Erdoğan (2006) tarafından yapılmıştır. Araştırma kapsamında yaş, doğum sırası, el kullanım tercihi, SED ve okul öncesi eğitimi alma durumu bağımsız değişkenlerinin çocukların TEMA-3' ten aldıkları matematik yetenek puanı bağımlı değişkeninin anlamlı bir açıklayıcısı olup olmadığı çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet, doğum sırası ve el kullanımının çocukların matematik yeteneğinin anlamlı bir açıklayıcısı olmadığı, bulunmuştur. Yaş, SED ve okul öncesi eğitim alma durumunun ise TEMA-3' ten aldıkları matematik yetenek puanının anlamlı bir açıklayıcısı olduğu görülmüştür. Çalışmanın bulgularının; program geliştirme, pedagojik müdahaleler ve çocukların matematik becerilerini hedefleyen değerlendirme araçları üzerine yapılacak yeni çalışmaları destekleyerek erken matematik eğitimi literatürüne katkıda bulunması beklenmektedir.Anahtar sözcükler: Erken Matematik Yeteneği, Okul Öncesi Dönemde Matematik, Sayma,Ölçme, Problem Çözme, İnformal Sayı Bilgisi, Aritmetik İşlemler This study is conducted to investigate 44-66-month-old preschool children's mathematical abilities in relation to some variables such as gender, age, handedness, birth order, family socioeconomic level and early childhood education experience. The sample of this study consists of 288 44-66-month-old preschoolers registered in public preschools in central Balıkesir throughout the 2013-2014 school year and their parents. To collect data, TEMA-3 (Test of Early Mathematics Ability-3) developed by Ginsburg and Baroody (2003) and a demographic information form were used Turkish adaptation and standardization of TEMA-3 are conducted by Erdoğan (2006).). In the study independent variables of age, birth order, handedness, socioeconomic status (SES) and early childhood education experience are tested with multiple regression analysis to examine whether they are meaningful determinants of children mathematic ability scores obtained from TEMA-3 or not. The results indicated that the independent variables of gender, birth order and handedness are not statistically significant determinants of children's mathematical ability scores. Age, SES and early childhood education experience, on the other hand, are found to be statistically significant determinants of children's mathematical ability scores obtained from TEMA-3. It is expected that the findings of this study contribute to the early childhood mathematics education literature by stimulating new studies in program development, pedagogical interventions and assessment tools targeting children's mathematical skills.Keywords: Early Mathematics Ability, Mathematics in Early Childhood, Counting,Measurement, Problem Solving, Informal Number Knowledge, Arithmetic Operations
Collections