Tıp fakültesi öğrencilerinin probleme dayalı öğrenmeye yönelik tutumları ile özyönetimli öğrenmeye ilişkin hazırbulunuşlukları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenme yönteminin uygulandığı tıpfakültesi öğrencilerinin probleme dayalı öğrenmeye yönelik tutumları ile özyönetimliöğrenme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırma karşılaştırma türü ilişkiseltarama yöntemine dayanmaktadır. Araştırmanın çalışma çalışma grubu Çanakkale OnsekizMart Üniversitesi Tıp Fakültesi olarak belirlenmiştir. 2014-2015 Eğitim Yılı birinci, ikinci veüçüncü dönem öğrenci sayısı 336 kişidir. PDÖ etkinlikleri 33 grup üzerinden yapılmıştır. Herbir grupta yaklaşık 10-12 öğrenci yer almaktadır. Öğrenciler gruplara seçkisiz olarakatanmaktadır. Araştırma rastgele seçilen 11 adet PDÖ etkinliği grubu öğrencilerinikapsamaktadır. Onbir grubun üçü (26 öğrenci) dönem 2 ve diğer sekiz grup (85 öğrenci)dönem 3 öğrencilerinden oluşuyor olup araştırma grubunu oluşturmuş, bu gruplara PDÖetkinlikleri yapılmıştır. PDÖ etkinliklerine katılan toplam 111 öğrenci çalışma grubunuoluşturmaktadır. Araştırma verileri Fisher ve arkadaşları tarafından 2001 yılında geliştirilenve Şahin ve Erden (2009) tarafından Türkçe'ye uyarlanma çalışmaları ile (Self- DirectedLearning Readiness Scale/SDLRS)'nin Türkçe formunun dil eşdeğerliğinin, geçerliğinin vegüvenirliğinin incelenerek Türkiye koşullarına uyarlanma çalışmaları yapılan ÖzyönetimliÖğrenmeye Hazırbulunusluk Ölçeği (ÖYÖHÖ) ve de Kemahlı ve Alper tarafından 2006yılında geliştirilen Tıp Fakültelerine Yönelik Probleme Dayalı Öğrenmeye Karşı TutumÖlçeği ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin analizinde aritmetik ortalama, ( x ) standartsapma (s), frekans (f), yüzde (%), çift yönlü korelasyon analizi (r) ve normallik testiyöntemleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda; öğrencilerin % 64'ünün puanı 150'nin üzerinde olduğusaptanmıştır. Bu puan ortalaması; ölçeği geliştiren Fisher ve arkadaşları'nın (2001) belirlediğipuanları Özyönetimli Öğrenmeye Hazıroluş düzeyi için kesme noktası puanının üzerindeolduğu, öğrencilerin PDÖ'ye yönelik toplam puanları ile ÖYÖH toplam arasında negatif yönde, anlamlı olmayan bir ilişki olduğu saptanmıştır. ÖYÖH ölçeğinin alt boyutları olanözyönetim ile PDÖ ölçeğinin alt boyutları problem çözme ve grup çalışması arasında, aynıölçeklerin öğrenme istekliliği ve problem çözme ve de grup çalışması alt boyutları arasında,anlamlı ilişkiler saptanmıştır. The objective of this research is to examine the relationship between the self-directedlearning levels and their attitude towards the problem based learning of the students of facultyof medicine where Problem Based Learning has been applied. The comparison type of theresearch is relational screening method. The work group of the research is the students of theFaculty of Medicine of Çanakkale Onsekiz Mart University. The total number of the first,second and third grade of 2014-2015 academic year is 336. Problem Based Learning activitieshave been made on the 33 group students. Each group contains circa 10-12 students. Thestudents have been appointed to the groups randomly. The research involves the students ofProblem Based Learning activity group of 11 randomly selected. The research group consistsof students from the three groups out of eleven groups from the second grade (26 students)and other eight groups (85 students) from the third grade and these groups have been appliedProblem Based Learning activities. Total 111 students that attending the Problem BasedLearning activities form the work group. The research data has been gathered with the SelfDirectedLearning Readiness Scale(SDLRS) developed by the Fisher et al in 2001 andadopted into Turkish by the Şahin and Erden(2009) and Attitude Scale Towards the ProblemBased Learning Toward the Faculties of Medicine developed by the Kemahlı and Alper in2006. The research data has been applied normality test, its arithmetic meanሺ࢞ഥሻ,standarddeviation (s), frequency (f), percentage values (%) have been specified and bi-directionalcorrelation analysis has been conducted (r) and Pearson Chi Square test has been applied.As a result of the research; it has been observed that self-directed learning readinessscale score average of 64% of the students is above 150. It has been specified that this scoreaverage is above the breaking point for the Self-Directed Learning Readiness level specifiedby the Fisher et al (2001) and there is an insignificant negative relationship between the totalscore of Problem Based Learning and Self-Directed earning Readiness total score of the students. There are significant relations between the self direction that is the sub dimension ofthe Self Directed Learning Readiness and problem solving and group work that are the subdimension of the Problem Based Learning and eagerness to learn and problem solving andgroup work of the same scales.
Collections