Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde materyal ve teknik kullanımına ilişkin bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yüksek lisans tezinin amacı Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde, öğretim materyallerinden nasıl azami derecede faydalanılabileceğini açıklamak, örneklerle göstermek ve araştırma grubuna yapılan aktiviteler sonucunda elde edilen bulgularla kanıtlamaktır. Örneğin görsel ve işitsel öğretim materyallerinden olan video, konuşma becerisini nasıl geliştirebilir? Şarkılarla dil bilgisi nasıl öğretilebilir? Yabancı öğrencilerin anlamakta zorlandığı Türkçe konularında hangi öğretim materyalleri kullanılabilir? Slaytlar yabancılara yönelik Türkçe öğretiminde nasıl kullanılabilir ve benzeri sorulara cevap aranmıştır. Tezin hazırlık aşamasında, yabancılara yönelik Türkçe öğretimi yapan yirmi dört okutmanla Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde materyal ve teknik kullanımının yanı sıra, bu alanda var olan belli başlı sorunlar da konuşulmuş; sorunların tespiti ile yetinilmeyip birtakım çözüm yolları da bulunmaya çalışılmıştır.Kendileriyle görüşme yapılan okutmanların çoğunun yabancılara yönelik Türkçe öğretiminde materyal kullanımından haberdar olduğu fakat bazı materyal ve teknikleri yanlış uyguladığı tespit edilmiştir. Kavramsal çerçeve bölümünde, bu alanda ortaya konan yerli ve yabancı çalışmalar taranarak uygulamaların doğru bir şekilde nasıl yapılabileceğine dair alternatif yollar sunulmaya çalışılmıştır.Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi alanı çok eski olmamasına rağmen bu alanda azımsanamayacak miktarda makale yazılmıştır. Yazılan makalelerde öğretim materyallerinden faydalanılması gerektiği ifade edilmiş ama sayı bakımından az makalede nasıl faydalanılabileceği anlatılmıştır. Yani birçok çalışma var olan bir eksiklikten bahsetmiş fakat bu eksikliğin nasıl giderilebileceğini az sayıda çalışma gösterebilmiştir. Bu tez, söz konusu eksikliğin giderilmesi adına mütevazı bir katkı olarak düşünülmüştür. The aim of this master thesis is to explain how to utilize teaching materials to the utmost for teaching Turkish as a foreign language, to illustrate, and to prove their efficacy by submittting finds which results from activities done by participants. For example; how do videos, which serve both as audio and visual teaching materials, improve speaking skills? How to teach the language skills using songs? Which teaching materials are available for foreign students who are forced to understand Turkish issues? How can be used slides in teaching Turkish to foreigners? And the answer has been searched for similar questions.In the preparatory phase of the thesis had spoken `the use of materials and techniques in teaching Turkish as a foreign language and the major problems existing in this area` with twenty-four lecturer who teach Turkish to foreigners. By the way in numbers of solutions have been tried there because of not satisfied with the identification of problems.Most of the lecturers interviewed were aware of the use of materials in teaching Turkish to foreigners but some materials and techniques have identified in use wrongly by lecturers. In the conceptual framework section, there are alternative ways on how to do correctly the applications by searching the local and international studies in this field focused on trying to put forward.Although teaching Turkish as a foreing language has been a new field, there have been numerous articles, the necessity of using teaching materials has been indicated. However, few articles have explained how to utilize them effectively. That is, almost all studies have mentioned about the deficiency of using teaching metarial, yet few of them have explained how to overcome this deficiency. This theses has been considered as contribution to overcome the deficiency of using meterials in teaching turkish as a foreing language.
Collections