Sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerinin lisansüstü eğitime ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, sosyal bilgiler öğretmenliği öğrencilerin lisansüstü eğitime yönelik tutumlarının bazı değişkenler acısından incelenmesi için yapılmıştır. Araştırmanın evrenini; , Türkiye'de lisans düzeyinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı'nda öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise Adıyaman Üniversitesi, Fırat Üniversitesi ve İnönü Üniversitesi Eğitim Fakülteleri Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı 1-2-3 ve 4. sınıflarında 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim gören 296 (%47,1)'sı bayan, 333 (%52,9)'ü erkek olmak üzere toplam 629 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler araştırmacının geliştirdiği lisansüstü eğitime yönelik tutum ölçeğiyle toplanmıştır. İki kısımdan oluşan ölçeğin birinci kısmında kişisel bilgilere, ikinci kısmında ise Sosyal Bilgiler Öğretmeni adaylarının lisansüstü eğitime yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla tutum ifadelerine yer verilmiştir.Ölçekten elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS paket programıyla çözümlenmiştir. Ölçeğin ilk kısmında yer alan cinsiyet, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu, yaş, aile aylık gelir durumu ve sınıf değişkenlerine ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmıştır. Öğrenci tutumlarının saptanmasına yönelik olarak tutumların farklılığını ortaya koyabilmek amacıyla ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar için t-testi, ikiden fazla değişken grupların karşılaştırmasında ise tek yönlü varyant analizi(Anova) kullanılmıştır. Görüşler arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı p = 0.05 manidarlık düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonucunda ise literatür taramasından ve araştırmadan elde edilen verilere göre araştırmacı tarafından ortaya konulan bulgular ve önerilere yer verilmiştir.Anahtar Sözcükler: Lisansüstü eğitim, öğrenci tutumu, sosyal bilgiler öğretmenliği. This study has been done with the aim of searching of the students of the social studies' attitude towards the graduate degree in terms of some varieties. The universe of the research is constituted by students who are studying at the undergraduate level Social Studies Teacher Program in Turkey. The sample group of the survey consists of the students 1st, 2nd, 3rd and 4th years in the Adıyaman University, Fırat University and İnönü University Faculty of Education Social Sciences Teacher Education Department. And 296 female (%47.1) students, 333 (%52.9) male students 692 student at total studying in 2014-2015 in these grades compromise the sample group. Datas about the study has been summed with the attitude scale which was developed by the searcher towards to the teaching profession.The scale has two parts,t he first part includes the personal informations and the second part includes the attitude expressions to identify candidates' of social studies teacher's attitude towards the graduate degree. Datas gained with the scale have been analyzed in computer environment with SPSS 22.0 package programme. In the first part of the scale there are frequency and percentage varience about gender, father education condition, mother information condition, family monthly income and class varieties. T-test was used in dual comparisionsfor independent groups and ANOVA (one way varient analysis) when there are more than dual variable groups to put forward the distinction of the attitudes of the students. Whether or not there is a difference between the opinions is tested with the level of p=0.05 meaningfullness.Key Words: graduate degree, students' attitude, teachery of social studies
Collections