Keman eğitiminde mikro öğretim yöntemine dayalı uygulamaların öğrenci performansına ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; keman eğitiminde gerçekleştirilen mikro öğretim yöntemine dayalı uygulamaların, keman çalmaya yeni başlayan öğrencilerin performansları ve keman dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın yürütülmesinde, son test denkleştirilmemiş gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Diyarbakır Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü, 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz dönemi 9. sınıf (n=16) keman öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 'Keman Dersi Performans Değerlendirme Formu' ve 'Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' kullanılmıştır. Çalışma grubunu oluşturan öğrenciler, kura yoluyla deney ve kontrol gruplarına ayrılmışlardır. Araştırmacı tarafından on hafta boyunca ve haftada iki ders saati süresince, deney grubuna (n=8) mikro öğretim yöntemine dayalı keman eğitimi, kontrol grubuna (n=8) ise klasik yönteme dayalı keman eğitimi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda;• Deney grubuyla 10 hafta süresince gerçekleştirilen mikro öğretim yöntemine dayalı uygulamalarda kazandırılması hedeflenen öncelikli beceri puanları arasında özellikle 5. haftadan sonra anlamlı farklılıklar olduğu, • Keman eğitiminde mikro öğretim yöntemine dayalı uygulamaların gerçekleştirildiği deney grubu öğrencileri ile klasik yönteme dayalı uygulamaların gerçekleştirildiği kontrol grubu öğrencilerinin, son test tempo ve deşifre beceri puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı ancak, duruş ve tutuş, sağ el/ sol el tekniği, müzikalite ve toplam beceri puanları yönünden, deney grubunun lehine anlamlı farklılık olduğu, • Keman eğitiminde mikro öğretim yöntemine dayalı uygulamaların gerçekleştirildiği deney grubu öğrencileri ile klasik yönteme dayalı uygulamaların gerçekleştirildiği kontrol grubu öğrencilerinin, keman dersine yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Keman Eğitimi, Mikro Öğretim, Performans, Tutum The aim of this research is to determine effect of the micro-teaching method based applications performed in the violin education on the performance of the students newly started to play violin and attitudes toward the violin lesson. The static group comparison design has used in the research. The study group of the research consists of violin students of Diyarbakır Fine Arts High School Music Department 9th Grade, Autumn Term, academic year 2015-2016 (n=16). In the study, the 'Violin Lesson Performance Evaluation Form' and 'Scale of Attitude toward the Violin Lesson' has been used as data gathering tool. The students which create the study group have been separated to the experimental and control groups by draw. The researcher has applied the micro-teaching method based violin education to the experimental group (n=8) and the classic method based violin education to the control group (n=8) during ten weeks and two lesson hour per week. The data obtained in the study has been analyzed by using the program, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0. In line with the obtained data; the results are as follows: • Especially after 5th weeks, there is significant differences among priority skill points for the achievement in the micro-teaching method based applications performed in 10 weeks with experimental group, • There is no significant difference among post test tempo and sight-reading skill points of the control group students whom the classic method based applications have performed and experimental group students whom the micro-teaching group methods based applications have performed in the violin education, however there is significant difference in favor of experimental group in terms of posture and hold, right hand/ left hand technique, musicality and total skill points, • There is no significant difference among the attitude points for the violin lesson of the control group students whom the classic method based applications have performed and experimental group students whom the micro-teaching method based applications have performed in the violin education.Keywords: Violin Education, Micro-Teaching, Performance, Attitude
Collections