İnönü üniversitesi`nde yabancı uyruklu öğrenci olmak: Etnografik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı İnönü Üniversitesi'nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin kişisel, akademik ve sosyal alandaki deneyimlerini incelemek, yabancı olma durumunun öğrenciler üzerindeki etkisini keşfetmektir. Araştırmanın modelini, nitel araştırma yöntemlerinden etnografik araştırma oluşturmaktadır. Araştırma verileri 2015-2016 eğitim yılında İnönü Üniversitesi'nde yürütülen dört ay süren alan çalışması yoluyla toplanmıştır. Araştırmaya sekiz yabancı uyruklu öğrenci (dört kadın ve dört erkek) ve beş öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmada görüşme ve gözlem teknikleri gibi nitel araştırmalarda kullanılan veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla, `Öğrenci Görüşme Formu`, `Kişisel Bilgi Formu`, `Öğretim Elemanı Görüşme Formu`, `Ses kayıtları`, `Fotoğraflar`, `Alan notları` ve `Alan günlükleri` kullanılmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve yabancı uyruklu öğrencilerin kişisel, akademik, kültürel ve sosyal deneyimleriyle ilgili bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda yabancı uyruklu öğrencilerin algılarına göre yurt dışında eğitim almanın onların duygusal ve kişisel açıdan gelişmelerine olanak sağladığı görülmüştür. Bununla birlikte öğrencilerin yalnızlık ve yalıtılmışlık hissettikleri, aile özlemi yaşadıkları ve bir takım maddi sıkıntılarla karşılaştıkları ortaya çıkmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin yalnızlık hissinden kurtulmak için, kendi ülkelerinden gelen öğrencilerle sosyal faaliyetler düzenledikleri gözlenmiştir. Öğrencilerin karşılaştıkları sorunlarla çoğunlukla kendi başlarına mücadele ettiği, zaman zaman arkadaşlarından ve öğretim elemanlarından yardım aldığı sonucuna ulaşılmıştır.Yapılan araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerin dil öğrenme süreçleri ile Türkiye'ye uyum sağlama süreçleri arasında bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin üniversitedeki ilk yıllarında, İnönü-Türkçe Öğrenim Merkezinde (TÖMER) almış oldukları bir yıllık dil eğitiminin, onların akademik ve sosyal açıdan uyumunu etkilediği görülmüştür. Öğrencilerin Türkçe konuşma ve yazma düzeylerinin, derslere katılmalarına ve derslerde başarılı olmalarına etki ettiği tespit edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, yabancı uyruklu öğrencilerin, giyim tarzı, beden hareketleri, günlük aktiviteler ve kullandıkları isimler gibi konularda Türkiye'de birçok farklılıklarla karşılaştıkları görülmüştür. Kültürel farklılıklara alışmanın, yeni bir ülke yaşamına uyum sağlama sürecinin bir parçası olduğu belirlenmiştir. Araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerin üniversitedeki öğrencilerle arkadaş oldukları ve arkadaşlarıyla kampüste zaman geçirdikleri tespit edilmiştir. Yabancı uyruklu öğrencilerin İnönü Üniversitesi'nde bulunan kütüphane, Mediko-sosyal tesisleri, internet merkezi ve Çardak Kafe gibi alanları sosyalleşmek için aktif bir şekilde kullandıkları ortaya çıkmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin, sınıf arkadaşlarıyla iyi ilişkiler kurdukları ve ihtiyaç duydukları zaman onlardan yardım aldıkları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Yabancı Uyruklu Öğrenci, Etnografik Araştırma, Kişisel Deneyim, Akademik Deneyim, Sosyal Deneyim, Uyum The purpose of this research is to investigate the foreign students' experiences in personal, academic and social life and the effect of being foreign on them. The research design of the study is ethnographic research which is a qualitative model. Research data were gathered with four months of fieldwork in 2015-2016 academic year. Eight foreign students (4 male and 4 female) and five instructors were participated in the research. Qualitative data collection methods such as interview and observation were used in the research. In order to collect the data, `Student Interview Form`, `Personal Information Form`, `Instructor Interview Form`, `Voice records`, `Photographs`, `Field notes` and `Field diaries` were used. Research data were analyzed with content analysis method and findings were reached about the foreign students' personal, academic, cultural and social experiences. After the research, it is found out that foreign students have the perception of having education in abroad contributes their emotional and personal development. Besides this, it is found out that foreign students feel loneliness, isolation and homesick and they encounter with financial problems. It is observed that in order to cope with the feeling of loneliness foreign students organize social activities with the students coming from the same country. It is found that students mostly cope with the problems on themselves and sometimes get help from their friends and instructors.In the research, it is determined that there is a relationship between the students' language learning process and their adaptation process to Turkey. It is determined that, a year of language course that students had in İnönü- Turkish Language Research and Application Center (TÖMER) in their first year at university have effected their academic and social adaptation. It is determined that students' level of speaking and writing in Turkish effect their attendance to courses and achievement in courses.As a result of the research, it is found out that foreign students encounter with many differences in Turkey such as in clothing style, gestures, daily activities and their names. It is determined that, adapting to cultural differences is a part of adapting to living in a new country.In the research it is found that foreign students become friends with the students in the university and spend time in the university campus. It is found out that foreign students actively use the places such as the library, The Medico-Social Center, The Internet Center and Çardak Cafe to socialize. It is determined that foreign students have good relationships with their classmates and get help of them when they need it. Keywords: Foreign student, ethnographic research, personal experience, academic experience, social experience, adaptation.
Collections