İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminin Matematik dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilkokul dördüncü sınıf matematik dersinde işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve matematiğe karşı tutumlarına etkisini ortaya çıkarmaktır.Araştırma `öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen` ile yürütülmüştür. Araştırmada deney grubuna işbirliğine dayalı öğrenme uygulamalarından olan `Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri` (ÖTBB) ve `Takım Oyun Turnuva` (TOT) tekniklerinin bir arada uygulanmasını içeren `Takım Oyun Turnuva Destekli Öğrenci Takımları ve Başarı Bölümleri` (TOT destekli ÖTBB) tekniği uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise, MEB `4. Sınıf Matematik Öğretmen Kılavuz Kitabı`nda yer alan yönergeler doğrultusunda dersler işlenmiştir. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Malatya Battalgazi ilçesinde ilkokula devam eden öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 20, kontrol grubunda 20 olmak üzere toplam 40 öğrenci yer almıştır. Deney ve kontrol gruplarına `Matematik Başarı Testi` ve `Matematik Tutum Ölçeği` öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Ayrıca uygulamanın ardından deney grubundan `İşbirliğine Dayalı Öğrenmeyi Değerlendirme Anketi` ile görüş toplanmıştır. Elde edilen bulgular betimsel olarak aritmetik ortalama ve standart sapma ile verilmiştir. Gruplarda öntest-sontest sonucu elde edilen başarı ve tutum fark puanları `bağımsız örneklemler için t testi` ile analiz edilmiştir. İşbirliğine Dayalı Öğrenmeyi Değerlendirme Anketi'nden elde edilen veriler ise frekans ve yüzdeye göre yorumlanmıştır.Sonuç olarak, TOT destekli ÖTBB tekniğinin, geleneksel yönteme göre ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarılarını artırmada daha etkili olduğu, ancak matematik tutumları üzerinde geleneksel yönteme göre daha etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İşbirliğine dayalı öğrenme, deney grubunda öğrenim gören kız ve erkek öğrencilerin matematik dersindeki akademik başarıları ve tutumları üzerinde cinsiyet açısından anlamlı bir farklılaşmaya neden olmamıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilerin büyük çoğunluğu işbirlikli öğrenme hakkında olumlu görüş belirtmiştir.Anahtar Kelimeler: İşbirliğine dayalı öğrenme, Geleneksel öğretim, Matematik öğretimi, Matematik tutumu, Akademik başarı, Matematik dersi akademik başarı,Takım-Oyun-Turnuva, Öğrenci Takımları-Başarı Bölümleri. Purpose of this research is to reveal the impact of cooperative learning method over students academic success and attitudes toward maths on fourth grade math classes.Research is conducted by using `pretest-posttest design control group experiment pattern`. One of the cooperative learning application, `Team Game Tournament supported with Student Teams and Achievement Sections` (TGT Supported with STAS), which is a combination of `Team Game Tournament` (TGT) and `Student Teams and Achievement Sections` (STAS), is applied to experiment group in the research. In control group, lessons are performed in the guidance of MEB `4. Grade Math Teacher Handbook`. Research is conducted with the primary school students of Malatya Batalgazi district during 2015-2016 academic year. 20 students in experiment group and 20 students in control group, 40 students in total have taken part. `Mathematics Achievement Test` and `Mathematics Attitude Scale` are applied experiment and control groups as pretest and posttest. Besides, following the application, opinions gathered from experiment group by using `Cooperative Learning Assessment Survey`. Outcomes are descriptively presented with arithmetic average and standard deviation. `t test for independent sample groups` is used for analysing achievement and attitude difference scores collected by pretest-posttest in groups. The data collected with Cooperative Learning Assessment Survey is interpreted according to frequency and percentage. As a result, it is concluded that TGT Supported with STAS technique is more effective in increasing students` success in mathematics classes, however, not more effective in mathematics attitude in comparison to traditional methods. Cooperative learning has not cause a significant difference from a gender point of view in male and female students` academic achievements and attitudes in mathematics classes. Majority of the students in experiment group have declared positive opinion about collaborative learning. Keywords: Cooperative learning, Teaching mathematics, Tradational teaching, Mathematics attitude, Academic achievement, Academic achievement on mathematics, Teams-Games-Tournament, Student Teams-Achievement Divisions.
Collections