Bilgisayar donanımı dersine yönelik mobil eğitim materyalinin geliştirilmesi ve öğrenci başarısı üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzün popüler teknolojilerinden bir tanesi de mobil teknolojilerdir. Bu çalışmanın amacı mobil teknolojilerin öğrenci başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda Android işletim sistemi platformunda Bilgisayar Donanımı ve Elektronik dersi konularını kapsayan bir uygulama hazırlanmıştır. Araştırma nicel ve nitel veri toplama yöntemlerinin kullanıldığı karma yöntem ile yürütülmüştür. Hazırlanan başarı testi kullanılarak öğrencilerin akademik başarılarındaki değişim gözlemlenmeye çalışılmıştır. Eğitsel Yazılım Değerlendirme Formu ile hazırlanan uygulamanın çeşitli açılardan değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Öğrenci Görüşleri Veri Toplama Formu ile öğrencilerin mobil öğrenme ve uygulama hakkındaki görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı Güz Döneminde İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2. sınıfında eğitim gören 36 öğrenciden oluşan örneklem grubu üzerinde yürütülmüştür. Deney grubu sekiz erkek, 13 kız toplam 21 öğrenci; Kontrol grubu beş erkek, 10 kız toplam 15 öğrenciden oluşmaktadır. Otuz sekiz sorudan oluşan bir test veri toplamak için kullanılmıştır. Bu test hem ön-testte hem de son-testte ortak olarak kullanılmıştır. Çalışma, 12 hafta sürmüştür. Deney grubundaki öğrencilerin telefonlarına hazırlanan uygulama yüklenmiştir. Kontrol grubunda bulunan öğrencilerin telefonuna ise herhangi bir uygulama yüklenmemiştir. Araştırma sonuçlarına göre deney grubunun akademik olarak kontrol grubuna göre anlamlı derecede başarılı olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Mobil Öğrenme, Android Uygulamalar, Donanım ve Elektronik. One of the present day's popular technologies is mobile technology. The aim of this study is to investigate the impact of mobile technology upon student success. For this purpose, an application has been prepared covering the subjects of Computer Hardware and Electronics course on the Android operating system platform. The research is performed with mixed method in which qualitative and quantitative data collecting methods. By using prepared success test, it was tried to observe the change in the students' academic successes. With educational software assessment forms aimed to evaluate the prepared application from various angles. Also with students reviews data collection forms tried to be detected students' views on mobile learning and application.This research was carried out in the Department of Computer and Instructional Technologies at Inonu University Faculty of Education in the fall semester of 2015 – 2016 academic years with sample group which composed of 36 people. The experimental group is eight male and 13 female totally 21 students; the control group is five males and 10 females totally 15 students. An achievement test used as data collection tool which contains 38 questions. Achievement test is used as both pretest- posttests. The study lasted 12 weeks. Prepared application installed smartphones to students in the experimental group. Nothing installed to students phone which in the control group. According to the results of the research participants in experimental group were more successful than those in the control group.Keywords: Mobile Learning, Android applications, Hardware and Electronics
Collections