Küçük Çocuklar İçin Büyük Matematik` eğitim programının okul öncesi dönem çocuklarının sayıları anlama becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, `Küçük Çocuklar için Büyük Matematik (Big Math for Little Kids)` eğitim programının okul öncesi dönem çocuklarının sayıları anlama becerilerine anlamlı bir etkisi olup olmadığını incelemektir. Araştırmada, ön-test ve son-test deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Erzincan il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı yarı bağımsız anaokullarına devam eden ve normal gelişim gösteren 61-72 aylık 77 çocuktan oluşmaktadır. Bu çocukların 38'i deney, 39'u kontrol grubunda yer almaktadır. Altı haftalık uygulama sürecinde deney grubunda, `Küçük Çocuklar için Büyük Matematik` eğitim programı uygulanırken, kontrol grubunda MEB'in Okul Öncesi Eğitim Programına göre hazırlanmış etkinlik planları uygulanmıştır. Çocukların uygulama öncesi ve uygulama sonrası matematik becerileri, Erdoğan ve arkadaşları (2014) tarafından geliştirilen Anadolu Okulöncesi Matematik Beceri Ölçeği (ANOMAT) ile ölçülmüştür. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubunda yer alan çocukların sayı, işlem ve genel sayı anlama becerisi ön-test puanlarında anlamlı düzeyde fark olmadığı gözlemlenmiştir. Bu durum, uygulama öncesinde grupların sayı anlama becerisi bakımından birbirine benzer olduğunu göstermektedir. Diğer yandan uygulama sonrasında, `Küçük Çocuklar için Büyük Matematik` eğitim programının uygulandığı grupta yer alan çocukların sayı, işlem ve genel sayı anlama becerilerinin MEB'in okul öncesi eğitim programının uygulandığı grupta yer alan çocukların becerilerinden daha fazla geliştiği bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, Sayı anlama becerileri, Küçük Çocuklar için Büyük Matematik The purpose of this study was to examine whether the `Big Math for Little Kids` education program had an influence on the development of children's number sense. Participants were seventy-seven children with the age range from 61 to 72 months attending semi-independent kindergartens affiliated by the Ministry of National Education (MNE) in Erzincan in the academic year of 2015-2016. Of the seventy-seven children, 38 were in experimental condition, while 39 were in control condition. For the six-week-intervention period, the `Big Math for Little Kids` training program was implemented in the experimental condition, while the activities planned according to the MNE Pre-School Education Program were used in the control condition. Children's math skills at the beginning and the end of the experiment were tested by the Anatolian School Mathematics Skill Scale (ANOMAT) developed by Erdoğan et al. (2014). Findings indicated that there was not significant differences between experimental and control conditions in children's initial skills in number sense, operations, and general knowledge of numbers. In other words, before the implementation, groups were similar in terms of number sense. Final analyses showed that the children in the experimental group gained more than those in the control group. This means that the `Big Math for Little Kids` program is more effective than MNE's early childhood program in improving children's number sense. Key words: Early childhood education, Number sense, Big Math for Little Kids
Collections