Masalları birleştirme yoluyla ortaokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazma becerisi, birçok becerinin kazanılmasında önemli bir yere sahiptir. Yazma becerisi, müfredat içinde özellikle Türkçe derslerinin bünyesinde `Yazma Becerisi` adı altında ilköğretim ve ortaöğretimde yer almaktadır. Bu çalışmada, masalların birleştirilmesi yoluyla yaratıcı yazmanın ortaokul öğrencilerinin yazma becerisine katkısı ve öğrencilerin yaratıcılıklarına etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada, yaratıcı yazmayla ilgili gerekli literatür taranmış ve yaratıcı yazma etkinlikleri masallarla sınıf etkinliklerinde derslerde gerçekleştirilmiştir. Bu süreç çalışmada nicel ve nitel analizler yapılarak anlatılmıştır. Çalışmada, uygulama öncesinde yaratıcı yazmanın yapılacağı masallar seçilmiş ve masal grupları oluşturulmuştur. Masal metinleri sınıfta yazma etkinlikleriyle işlenmiştir.Çalışma kapsamında seçilmiş masalların, öğrenciler tarafından yaratıcı yazma becerisiyle yeniden ortaya konması amacına ilişkin çalışmada alt problemlere cevaplar aranmış ve masal birleştirme becerisinin uygulandığı yaratıcı yazma derslerine ilişkin; sınıf düzeyine göre farklılıklara bakılmıştır. Bir diğer alt problem olan masal birleştirme becerisi uygulama sürecinin gelişimi ve öğrencilerin yaratıcı yazma becerisine ilişkin; masal metinlerinde yaratıcı oluşturma ve üretme, masal metinlerinde yaratıcı anlama ve çözümleme, masal metinlerinde yaratıcı canlandırma, masal metinlerinde yaratıcı özdeşleştirme öğrencilerden elde edilen verilerin temalandırmaları incelenmiştir. Türkçe derslerinde örnek masallardan yola çıkarak öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerinin incelendiği bu çalışmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim olarak tasarlanmıştır. Çalışma kapsamında nitel verilerin elde edilmesi aşamasında dört masal grubu oluşturulmuş ve veriler temalandırılmıştır. Dört ana tema etrafında 19 alt temaya ulaşılmıştır. Nicel veri olarak da bu temalandırmaların sınıf düzeyi açısından verileri tablolar halinde verilmiştir. Çalışmanın nitel verilerinden elde edilen bulgulardan ise uygulanan yaratıcı yazma derslerinin öğrencilerin yaratıcı yazma sürecinde masal birleştirme ve uygulama sürecinde masal metnini yaratıcı oluşturma ve üretmeye, yaratıcı anlama ve çözümlemeye, yaratıcı canlandırmaya ve yaratıcı özdeşleştirmeye ilişkin elde edilen nitel veriler sonucunda sınıf düzeyi bağlamında öğrencilerin gelişme kaydettikleri sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlara ilişkin verilerin analizi çalışma içinde ayrıntılı olarak sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Masal, Yaratıcılık, Yaratıcı Yazma Writing skills have an important place in winning many skills. Writing skills are included in the curriculum in elementary and secondary education under the name of `Writing Skills` especially in the Turkish language courses. In this study, the contribution of creative writng to the writing skills of secondary school students and the creativity of students was examined through the combination of tables. In this study, the necessary literature on creative writing was searched and creative writing activities were taught with lessons in class activities. This process has been explained through quantitative and qualitative analyzes in the study. In the study, preliminary talks for creative writing were selected and fairy tale groups were formed. The fairy tale texts were applied with class writing activities. With in the scope of study, the following sub problems were sought in the study of the problem of re-introducing the selected tales by the students with creative writing skills and the following questions were asked about the creative writing lessons, class level. Another sub problem is the development of fairy tale combining process and the creative writing skills of students. Creative creation and production in fairy tale texts, creative understanding and analysis in fairy tale texts, creative animation in fairy tale texts and the themes of data obtained from creative identification students in fairy tale texts. In this study, in which the the creative writing skills of the students are examined by taking the sample courses from the Turkish lessons, it is designed as an example of qualitative research patterns. With in the scope of the study, four fairy tales were formed n the process of obtaining qualitative research patterns. With in the scope of the study, four fairy tales were formed in the process of obtaining qualitative data and the data were themed. There are 19 sub-themes around four main themes. As quantitative data, these tabulations are given in tabular form in terms of class level. From the findings obtained from the qualitative data of the study, it can be said that the applied creative writing lessons are successful in class level and gender context as a result of qualitative data obtained about creative writing and production, creative understandging and solution, creative animation and creative identification in the process of fairytale combining and application during the students' creative writing process. A positive and progressive outcome. The analysis of data on these results is presented in detail in the study.Keywords: Tale, Creativity,Creative Writing
Collections