Evaluation of `New English File`: Teachers` and students` views
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 'New English File' ders kitabını Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulundaki okutman ve öğrencilerin düşünceleri doğrultusunda değerlendirmek ve analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda, karma yöntem modeli bu çalışmada kullanılmıştır. Okutmanların ve öğrencilerin ders kitabı hakkındaki düşüncelerini anlamak için anket kullanılmıştır. Bu çalışma ayrıca içerik analizi ve mülakatlardan elde edilen niteliksel verilerle desteklenmiştir. Çalışmanın evreni ÇOMÜ'de New English File ders kitabını kullanan herkestir. 2015- 2016 akademik döneminin sonundaki 175 hazırlık sınıfı öğrencisi ve 14 okutman bu çalışmada yer almıştır. Veriler okutman-öğrenci anketi ve okutmanlarla yapılan mülakatlar aracılığı ile toplanmıştır. Bu iki anketten elde edilen veriler betimsel analiz yönetimine göre analiz edilmiştir. Öte yandan niteliksel veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları öğrencilerin kitabın kapağını, kitaptaki becerileri, kitaptaki dili ve kitabın konu ve içeriğini desteklediklerini fakat kitabın kültürel ögelerini desteklemediklerini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca öğrencilerin anketi ders kitabının yerel bir kültürü içermediğini ortaya çıkarmıştır. Okutmanlarla yapılan mülakatlarda ders kitabı ile alakalı belli problemleri ortaya çıkarmıştır. The aim of this study was to analyze and evaluate the English textbook 'New English File (NEF)' through the opinions of instructors and students in School of Foreign Languages at Canakkale 18 Mart University(COMU). Regarding this object in mind, mixed research model was conducted in this study. A questionnaire was used to collect instructors' and students' opinions about the textbook. The study was also supported by qualitative data collected from content analysis and interviews. The population of the study was all the teachers and students who use New English File textbook in COMU. 174 preparatory grade students and 14 instructors were recruited in this study towards the end of 2014-2015 academic term. Data were gathered through instructor and student questionnaire and interviews with the teachers. The data acquired through two questionnaires were analyzed according to descriptive analysis. On the other hand, qualitative data were analyzed by using content analysis. The results of the study revealed students' support with the book's appearance, language skills (four skills), language type, subject and content but not the cultural issues of the textbook. The questionnaire of the students also showed that the textbook do not have local culture. Furthermore, the interviews of the instructors put forward certain problems concerning the textbook.
Collections