Fransa`da yaşayan iki dilli Türk çocuklarına öz düzenleyici öğrenme stratejileriyle Türkçe öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Fransa'da yaşayan iki dilli Türk çocuklarına ana dillerini ve kültürlerini öğretmek amacıyla yürütülen Türkçe ve Türk Kültürü dersinde yapılan öğretim etkinliklerinin öz düzenleyici öğrenme stratejileriyle desteklenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Fransa'nın Normandiya Eyaletinde bulunan Orne Bölgesine bağlı Flers şehrinde Türkçe ve Türk Kültürü dersine devam eden 12 ve 13 yaşındaki 34 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu araştırma karma yöntemin açımlayıcı deseniyle modellenmiştir. Fransa'da 2014-2015 eğitim-öğretim yılında yarıyıl tatili ile bahar tatili arasındaki 7 hafta boyunca yapılan bu çalışmada, deney grubunda uygulanan normal öğretimle beraber öz düzenleyici öğretim stratejileri kullanılmış, kontrol grubuna ise herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öz düzenleyici öğrenme stratejileri ölçeği, Türkçe dersi tutum ölçeği, akademik başarı testi ile öğrenci görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin öz düzenleyici öğrenme stratejilerini kullanmasında, Türkçe dersi tutumlarının gelişmesinde ve akademik başarılarının artmasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Deney grubu öğrencileri ile gerçekleştirilen görüşmelerde ise yapılan deneysel uygulamanın öğrenme üzerinde etkili olduğuna, Türkçe öğrenmeyi eğlenceli hâle getirdiğine, öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını, öz güvenlerini ve Türkçe dersine çalışma sürelerini artırdığına yönelik sonuçlar elde edilmiştir. Aim of this study is to support teaching activities performed in Turkish and Turkish Culture courses, which have been conducted in order to teach their native language and cultures to Bilingual Turkish Children in France with Self-Regulatory Learning Strategies. The study was performed with 34 students, who are 12 and 13 years old and taking Turkish and Turkish Culture courses in the city of Flers in the department of Orne of the French region Basse-Normandie. This study was modelled with the exploratory pattern of the mixed method. In this study, which was performed during 7 weeks between the semester break and the spring break on the academic year of 2014-2015 of France, self-regulatory learning strategies were utilized along with the regular education implemented on the experimental group while nothing was performed on the control group. Self-regulatory learning strategies scale, Turkish course attitude scale, academic achievement test and student interview form were used in this study as data collection tools. Significant differences were found in favor of the experimental group regarding students' use of self-regulatory learning strategies, development of their attitude in Turkish course and increased academic performances, according to the results obtained from this study. On the other hand, it was found from the interviews made with students of the experimental group that the experimental implementation made has an impact on learning, it makes Turkish learning entertaining and strengthens motivation and self-confidence of the students towards the course, and extends their working hours for Turkish course.
Collections