İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ekran ve kâğıttan okuma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ekran ve kağıttan okuma beceri düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmaya Çanakkale ilinde bulunan dört ilkokuldan toplam 102 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların yüzde 47,1'i (48 öğrenci) kız, yüzde 52,9'u (54 öğrenci) erkek öğrencidir.Araştırma verileri Obalar (2009) tarafından geliştirilen Okuma Becerisi Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Ekran Okuma Tercih Düzeyleri Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 21.0 programı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi alt amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilmiş olup betimsel analizler için frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma sonuçları betimsel istatistikler olarak kullanılmıştır. İlişki ve farklılık analizlerinde, analiz varsayımları test edilerek istatistiki testlere karar verilmiştir.Analize tabi tutulacak değişkenlerin aralık ve oran ölçek türlerinde olduğu görülmüştür. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği histogram analizi ile skewness ve kurtosis değerlerine bakılarak incelenmiş ve dağılımın normallik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Grup büyüklükleri dikkate alındığında, farklılık analizleri için cinsiyet dağılımında parametrik testlere uygun grup büyüklüğünün olduğu (n>20) anlaşılmıştır. Ayrıca haftalık kitap okuma süresi ile haftalık bilgisayar kullanma süresi değişkenlerinin dağılımında grup büyüklüklerinde 20 kişiden az grupların olduğu görülmüş ve bu değişkenler için parametrik olmayan testlerin yapılması kararlaştırılmıştır. Varsayım testlerinden sonra, ilişki analizleri için Pearson korelasyon testinin, cinsiyet değişkenine göre farklılık analizleri için bağımsız örneklem t-Testinin, haftalık kitap okuma süresi ve haftalık bilgisayar kullanma süresi değişkenlerine göre farklılık analizleri için Kruskall Wallis H testinin gerçekleştirilmesi kararlaştırılmıştır. Anlamlılık düzeyi (p) ,05 olarak alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların kağıttan okuma becerisi ile ekran okuma becerisi arasında pozitif yönde, yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Katılımcıların kağıttan okuma becerisi ya da ekran okuma becerisinden herhangi biri arttığında diğerinde de artış olmaktadır. Ekran okuma beceri düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Kız öğrencilerin ortalamaları `kısmen yeterli` düzeyde iken, erkek öğrencilerin ortalamaları `yetersiz` düzeydedir. Kızların ekran okuma becerileri, erkeklere göre daha yüksektir. Kağıttan okuma beceri düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Her iki grubun ortalamaları `kısmen yeterli` düzeyde olmasına rağmen, kızların kağıttan okuma becerileri erkeklere göre daha yüksektir.Anahtar Kelimeler: Okuma, kağittan okuma, ekran okuma, beceri. The aim of this study is to examine the skill levels of reading from screen and paper of the 4th-grade elementary school studentsaccording to some variables. 102 students in total from four elementary schools within Çanakkale province participated in the research. 47.1% of the participants(48 students) were female, and 52.9% of the participants (54 students) were male students. The research data werecollectedusingthe Reading Skill Scale developed by Obalar (2009) and the Screen Reading Preference Levels Scale developed by the researcher, the validity and reliability study of which is carried out. The data analysiswas carried out using SPSS 21.0 programme. While the data analysis was carried out in line with the sub-goals, as for the descriptive analyses, the results of frequency, percentage, arithmetic average and standard deviation were used as descriptive statistics. In relationship and difference analyses, statistical tests were decided by testing the analysis hypotheses. It was observedthat variables to be subjected to the analysis were of the range and proportion scale types. Whether the datashowed a normal distribution was examined by the histogram analysis and by looking at the skewness and kurtosis values and it was concluded that the distribution showed normality. When the group sizes were taken into account, it was understoodthat the group sizewas suitable for the parametrical tests in gender distribution for difference analyses (n>20). Furthermore, in the distribution of the variables of theweekly time to read books and use acomputer, groups consisting of less than 20 people were observed in the group sizes, and it was decided to carry out nonparametric tests for these variables. After the hypothesis testing, it was decided to carry out the Pearson correlation test for relationship analyses, the independent sample t-Test for the difference analyses in accordance with gender variable, the Kruskal-Wallis H test for the difference analysis in accordance with thevariablesof weekly time to read books and weekly time for computer usage. Significance level was taken to be (p),05According to the researchresults, there isasignificant high-levelrelationship in the positive direction between the skillsof reading from paper and reading from the screen of the participants. When either the skill of reading from paper or the skill of reading from thescreenof the participants increases, there is an increase in the other oneas well. The skill levels of reading from screen show a significant difference in accordance with the gender variable. While the averages of the female students are `partially sufficient`, the averages of the male students are at `insufficient` level. The girls' skills of reading from thescreenare higher in comparison with the boys.The skill levels of reading from paper show asignificant difference in accordance withthe gender variable. Although the averages of both groups are at `partially sufficient` level, the girls' skills of reading from paper are higher when compared to that of boys. Keywords: Reading, reading from paper, screen reading, skill.
Collections