Bayrak ve sancak sevgisi kazandırmada sosyal bilgiler dersinin önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı bayrak ve sancak sevgisi kazandırmada sosyal bilgiler dersinin önemini tespit etmek, bu konuda öğretmen görüşlerine başvurmak ve bu doğrultuda konuyu irdelemektir. Ayrıca, esnafların görüşleri dikkate alınarak halkımızın bayrak ve sancağa olan bakış açısını incelemek de amaçlarımız arasındadır. Araştırmamızda ilk olarak çalışmayla ilgili olan tanımlara ve Türk milletine ait bayrakların tarihsel değerlerine yer verilmiştir. Çalışmanın teorik kısmı tamamlandıktan sonra, öğretmen ve esnafların görüşleri alınarak iki farklı yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Öğretmenlere uygulanacak yarı yapılandırılmış görüşme formunda dört soru yer alırken esnaflara uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formunda beş soru yer almaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Malatya'da görev yapan elli beş sosyal bilgiler öğretmeni ve elli beş esnaf oluşturmaktadır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen çalışmada elde edilen bulgular objektif şekilde değerlendirilmiş ve NVivo10 programından yararlanılarak modellendirilmiştir.Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenleri ile esnafların, bayrak ve sancağa bakış açısı hakkında fikir edinilmiştir. Sosyal bilgiler dersinin bayrak ve sancak sevgisini aktarmakta ne derece etkili olduğu hakkında bilgi sahibi olunmuştur. Elde edilen bulgulara dayanarak bayrak ve sancak sevgisinin nasıl aktarılması ve aynı zamanda nasıl olması gerektiği hakkında çeşitli öneriler sunulmuştur. The aim of this research is to determine the role of the social science course in giving the flag and starboard love, to apply the opinions of the teachers in this subject and to examine it in this direction. Also, considering the opinions of tradesmen, we should examine the point of view of our people from the flag and the turtle. Within the scope of the research, firstly the definitions related to the work and the historical values of the flags belonging to the Turkish nation were included. After the theoretical part of the work has been completed, two different semi-structured interview forms have been prepared to receive the opinions of teachers and tradesmen. While there are 4 questions in the semi-structured interview form to be applied to the teachers, there are 5 questions in the semi-structured interview form applied to the tradesmen. The study group consists of 55 social studies teachers and 55 tradesmen working in Malatya. The findings obtained by the descriptive scanning model were evaluated objectively and modeled using the NVivo10 program.As a result of the research, the opinions of the teachers of social studies and the viewpoint of tradesmen on the flag and crane were obtained. It has been learned about how effective the social science course is in conveying flag and starboard love. Based on these findings, various suggestions were made about how to transfer flag and starboard love and how it should be.
Collections