Okul çağındaki pediatrik nörolojik hastaların mobilite seviyesinin katılıma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul çağındaki pediatrik nörolojik hastalarda mobilite seviyesinin katılım üzerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yaptığımız çalışmaya, yaşları 5-15 olan toplam 63 çocuk ve aileleri alındı. Katılımcılar İstanbul ili sınırları içerisindeki Özel Eğitim Kurumları ve çeşitli Fizik Tedavi Merkezlere devam eden hastalardan seçildi. Çocuklara ve ailelerine tarafımızdan hazırlanan bir Değerlendirme Anketi, uygun durumda olanlara gövde ve alt ekstremite kas kuvveti testlemeleri, Kaba Motor Fonksiyon Ölçeği, Fonksiyonel Mobilite Skalası, Pediatrik Veri Toplama Aracı, Modifiye Barthel İndeksi uygulandı ve cevaplar kaydedildi. Sonuçların analizi SPSS 18 programı kullanılarak, p<0,05 anlamlılık düzeyi kullanılarak yapıldı. Çalışmaya katılan çocukların çoğunun Serebral Palsi'li oldukları görülmüştür. Çalışmamızın sonuçları incelendiğinde, çocukların mobilite düzeylerinin katılım ile ilişkide olduğu (p<0.001), mobilite ile alt ekstremite kas kuvveti ile arasında (p<0.001), gövde kas kuvveti arasında (p<0,01) kuvvetli ilişkiler olduğu, okulda geçirilen sürenin de mobilite (p<0,01), katılım (p<0.001), bağımsızlık (p<0.001) ve kaba motor fonksiyon düzeyleri ile (p<0,05) ilişkide olduğu, çocukların kaba motor fonksiyon düzeylerinin katılım üzerinde etkili olduğu (p<0.001) ve çocukların alt ekstremite kas kuvveti ile katılım arasında (p<0.001), gövde kas kuvvetleri ile katılım arasında (p<0,01), ve bağımsızlık ile alt ekstremite kas kuvveti arasında (p<0.001), gövde kas kuvveti arasında (p<0,01) kuvvetli ilişkiler olduğu belirlenmiştir. Çalışmamızda okul çağındaki nörolojik hastalığa sahip çocukların mobilite seviyesinin katılımlarını etkilediği belirlendi. Ayrıca mobilite seviyesine bağımsızlık seviyesi, kaba motor düzeyi ve kas kuvvetinin de etkili olduğu, katılım düzeyine ise kaba motor fonksiyon düzeyi, kas kuvveti gibi faktörlerin etki ettiği ve çocukların okulda geçirdikleri sürenin mobilite, katılım ve bağımsızlık seviyelerinden etkilendiği ortaya çıkmıştır. The primary goal of our study was to determine and compare the reasons that limit the mobility of pediatric neurological patients. Total 63 children aged between 5 and 15 years and their families were included. Participants were selected from the Special Education Institutions in the Istanbul province and the patients continuing to various Physical Therapy Centers. An Evaluation Questionnaire prepared by us, trunk and lower extremity muscle strength tests for those in appropriate condition, Gross Motor Function Measure-88, Functional Mobility Scale, Pediatric Outcome Data Collection Instrument and Modified Barthel Index were applied to the children and their families and the results were saved. Analysis of the results was performed using the SPSS 18 program using p <0.05 significance level. Most of the Participants were Cerebral Palsy. Children's mobility levels were related to participation (p<0.001). Mobility and lower extremity muscle forces (p<0.001) and trunk muscle forces (p<0,01) were related. It was found that the school attendance were related to mobility (p<0,01), participation (p<0.001), independence (p<0.001) and Gross motor function levels (p<0,05). Gross motor function level was related to participation (p<0.001). Children's lower extremity muscle forces were strongly related to participation (p<0.001) and trunk muscle forces (p<0,01). In our study, it was determined that school aged children with neurological illness the level of mobility affects their participation. Level of independence, gross motor function level and muscle forces effect level of mobility. There are factors that affect participation such as Gross motor function level and muscle force. It has been found that time spent at school affected by mobility, participation and independence levels.
Collections