Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftlikçi, Ramazan
dc.contributor.authorTümen, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:43Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:43Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109942
dc.description.abstractBu çalışmada, Naki Tezel'in `Türk Masalları` adlı eserinde yer alan 54 masal epizot, konu, tema, ileti, formeller, söz varlığı, figürler, ve değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Naki Tezel'in söz konusu masallarını incelemek, söz ve değerler eğitimi açısından ne düzeyde olduklarını tespit etmek amaçlanmıştır.Araştırmada betimsel tarama modeli ve doküman incelemesi teknikleri kullanılmıştır.Araştırmanın birinci bölümünde problem durumu, araştırmanın önemi, amacı, sınırlılıkları, varsayımlar ve tanımlar verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde Naki Tezel'in yaşamı, sanatı, eserleri, masal derlemeciliği ve yayıncılığı, masal, masalların kaynağı, Türk masallarının kökeni ve masalların çocuk eğitimine katkıları başlıkları ile kavramsal çerçeve çizilmiş, ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde araştırmanın yöntemi ve uygulama süreci yer almaktadır. Araştırmanın dördüncü bölümünde elde edilen bulgular ve bulguların yorumlanmasına yer verilmiştir. Araştırmanın beşinci bölümünde araştırma sonuçları ortaya konmuş ve bazı öneriler sunulmuştur.Araştırma sonucunda Naki Tezel'in masallarının Doğan Aksan'ın sıraladığı söz varlığı ögeleri açısından atasözleri ve kalıplaşmış sözler haricinde yeterli seviyede olduğu belirlenmiştir. Değerler eğitiminde Cahit Kavcar'ın belirlediği değer sınıflandırması açısından ise masallarda tespit edilen değerlerin tamamının `Bireylerde Gerçekleşmesi İstenen Davranışlar` ve `Sosyal Hayatla İlgili Telkinler` değer grubuna ait olduğu tespit edilmiştir. İncelenen masalların bireysel ve toplumsal değerlerin eğitiminde daha faydalı olacağı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, Naki Tezel's 54 tales in the book `Türk Masalları` have been examined in terms of education, episodes, topic, formal, theme, message existence, figures, and values. To examine the tales of Naki Tezel is aimed to determine what level they are in terms of vocational existence and values education.Descriptive scanning model and document examination techniques were used in the research.In the first part of the study, the problem situation, the importance of the research, the aims, limitations, assumptions and definitions are given. In the second part of the research, Naki Tezel's life, art, works, fairy tale compilation and publishing, fairy tales, source of the books, root of the Turkish books and contributions of the books to the education of the children were drawn with conceptual framework and related researches. In the third part of the research, the method of the research and the application process are included. Interpretation of the findings and findings obtained in the fourth part of the study is included.In the fifth part of the research, the results of the research are presented and some suggestions are presented.As a result of the research, it was determined that Naki Tezel's tales were at a sufficient level in terms of vocabulary ordered by Doğan Aksan, except for proverbs and stereotypes. From the point of view of the value classification determined by Cahit Kavcar in education of values has been determined that all of the values determined at the tales belong to the value group `Behaviors Desired to be Realized in Individuals` and `Suggestions about Social Life`. It has been concluded that the examined tables are more beneficial in the training of individual and social values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNaki Tezel`in masalları ve değerler eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of Naki Tezel's tales and in terms of values education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-25
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish tales
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmTezel, Naki
dc.subject.ytmVocabulary
dc.identifier.yokid10191871
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504757
dc.description.pages294
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess