Üniversite öğrencilerinin öğrenme stilleri ve yansıtıcı düşünme düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin öğrenme stilleri ve yansıtıcı düşünme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, yansıtıcı düşünme düzeyinin öğrenme stilleri açısından farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesindeki fakülte/yüksekokul arasından seçkisiz yolla seçilen 4 fakülte ve 1 yüksekokulda öğrenim gören öğrencilerin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin yansıtıcı düşünme düzeylerini belirlemek için Kember ve arkadaşları (2000) tarafından geliştirilen, Başol ve Evin Gencel (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan, ''Yansıtıcı Düşünme Düzeyini Belirleme Ölçeği''; öğrenme stillerini tespit etmek için Evin Gencel (2007) tarafından Türkçe'ye çevrilerek geçerlik güvenirlik çalışması yapılan `Kolb'un Öğrenme Stilleri Envanteri` (KÖSE-III) kullanılmıştır.Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. SPSS 21.00 programı kullanılarak gerçekleştirilen verilerin analizinde; normallik testlerinin ardından, araştırma sorularına yönelik olarak frekans ve yüzdeler hesaplanmış, çapraz tablolar ve ki-kare testi, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Hesaplanan ortalamalar arasındaki farklılık tespit edildiğinde kaynağını belirlemek için Tukey ve Dunnett C testleri ile birlikte etki büyüklüğü hesaplaması yapılmıştır.Yapılan verilerin analizinde; Kolb Öğrenme Stili Ölçeği (KÖSE-III)'nde katılımcıların öğrenme stillerine göre dağılımda %34,4'ü özümseme, %32,1'i değiştirme, %22,9'u ayrıştırma ve %10,7'si yerleştirme öğrenme stiline sahip olduğu görülmüştür. Öğrenme stillerinin öğrenim görülen fakülte/yüksekokul, sosyal medya kullanım sıklığı ve derste not tutma alışkanlığı değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, cinsiyet, mezun olunan okul türü, anne ve baba eğitim düzeyi, aile aylık ortalama gelir, gazete okuma sıklığı, yıl içerisinde okunan tahmini kitap sayısı, tartışma programlarını takip etme durumu ve günlük tutma alışkanlığı değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir.Katılımcıların yansıtıcı düşünme düzeyi puanlarının öğrenim görülen fakülte/yüksekokul, baba eğitim düzeyi ve derste not tutma alışkanlığı değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterdiği, cinsiyet, mezun olunan okul türü, anne eğitim düzeyi, aile aylık ortalama gelir, gazete okuma sıklığı, yıl içerisinde okunan tahmini kitap sayısı, sosyal medya kullanım sıklığı, tartışma programlarını takip etme durumu ve günlük tutma alışkanlığı değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Katılımcıların yansıtıcı düşünme düzeyi puanları öğrenme stillerine göre incelendiğinde; en yüksek ve en düşük puan ortalamasının sırasıyla ayrıştırma ve özümseme öğrenme stiline sahip öğrenciler tarafından elde edildiği; ancak bu durumun istatistiksel açıdan önemli olmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Öğrenme, öğrenme stilleri, yansıtıcı düşünme. In this study, it was aimed to examine the learning styles and reflective thinking levels of university students in terms of various variables and to determine whether the level of reflective thinking differs in terms of learning styles. The research was carried out in the spring semester of 2016-2017 academic year with the participation of students from 4 faculties and 1 high school selected from the faculty/school in Canakkale Onsekiz Mart University. ''Reflective Thinking Level Scale'' developed by Kember et al. (2000) and adapted to Turkish by Başol and Evin Gencel (2013) is used in order to determine reflective thinking levels of students. `Kolb's Learning Styles Inventory` (KÖSE-III) adapted to Turkish and examined in terms of validity and reliability by Evin Gencel (2007) is used in order to determine the learning styles. The research is in the relational screening model. In the analysis of the data using SPSS 21.00 program; frequency and percentages, cross tabs and chi-square test, arithmetic mean, standard deviation, t-test for unrelated sample and one way analysis of variance (ANOVA) were used for the research questions after the normality tests. When the differences between the calculated averages were determined, the effect size was calculated together with the Tukey and Dunnett C tests to determine the source.In the analysis of the constructed data; according to The Kolb Learning Style Scale (KÖSE-III) the participants have a learning style of 34.4% assimilating, 32.1% diverging, 22.9% converging, and 10.7% accomodating, respectively.There is a significant difference learning styles according to the variables of the faculty/school, social media usage, and note taking habit; while there is not significant difference according to gender, type of school graduated, education level of parents, family monthly average income, newspaper reading frequency, estimated number of books read during the year, follow up of discussion programs and diary habit.Reflective thinking level scores showed a meaningful difference according to the faculty/college, the education level of the father and the note taking habits of the students. There is no significant difference according to the variables of gender, type of school graduated, education level of mother, family monthly average income, newspaper reading frequency, estimated number of books read during the year, usage of social media, follow up of discussion programs and diary habit.When the reflective thinking level scores of the participants are examined according to their learning styles, the highest and lowest score averages were obtained by students with the learning style of converging and assimilating respectively, but this was not statistically significant.Key Words: Learning, learning style, reflective thinking.
Collections