Factors influencing faculty involvement in internationalization: A mixed methods study on rationales, incentives and barriers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Akademik, politik, ekonomik ve sosyo-kültürel alanlarda yaşanan değişimler uluslararasılaşmayı yükseköğretimde çok boyutlu bir gündem maddesi haline getirmiştir. Uluslararasılaşmada başarılı olmak isteyen birçok üniversite konu ile ilgili çeşitli stratejiler geliştirerek, paydaşlarının uluslararasılaşmaya katılımını teşvik etmekte ve önlerine çıkan engelleri kaldırmaya çalışmaktadır. Bu noktada, yükseköğretimde temel paydaşlarından olan öğretim elemanlarının uluslararasılaşma ile ilgili bakış açıları bireysel ve kurumsal hedeflere ulaşma konusunda daha da büyük önem kazanmaya başlamıştır.Bu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının uluslararasılaşmaya katılımını etkileyen faktörlerin araştırılmasıdır. Çalışmada, karma yöntemden hareketle gerekçelerin, teşviklerin ve engellerin öğretim elemanlarının uluslararasılaşmaya katılımı üzerindeki rolü incelenmektedir. Veriler birbirini takip eden süreçlerde, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) toplanmıştır. Nicel veriler, Türkiye'deki öğretim elemanlarından çevrimiçi anket yoluyla (n=973), nitel veriler ise ABD'nin güneybatı bölgesinde yer alan iki devlet araştırma üniversitesinde gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış mülakatlarla elde edilmiştir (n=22). Veriler, nicel bölümde tanımlayıcı, ilişkisel ve nedensel, nitel bölümde ise tematik analiz teknikleri ile çözümlenmiştir. Bulgular, gerekçelerin ve teşviklerin, öğretim elemanlarının uluslararasılaşmaya katılmasında iki önemli yordayıcı olduğunu göstermiştir. Ayrıca, engellerin öğretim elemanlarının uluslararasılaşmaya katılımı üzerindeki etkisi oldukça sınırlı bulunmuştur. Uluslararasılaşma konusunda güçü gerekçeleri ve deneyimleri olan, içsel motivasyonu yüksek öğretim elemanları, kişisel girişimler ve kurumsal teşvik mekanizmaları yardımıyla engelleri aşabilmektedir. Bu bulgular doğrultusunda, araştırma ve uygulama için öneriler getirilmiştir. Due to recent academic, political, economic and socio-cultural developments, internationalization has become a multidimensional priority in higher education. Universities have started to develop and implement various strategies to enhance opportunities for internationalization and reduce the hindering influence of barriers. Faculty perspectives have gained greater attention in these strategies since faculty play a critical role in accomplishing individual and institutional goals as a core body of higher education.The aim of this research is to examine factors influencing faculty involvement in internationalization. By employing a mixed-methods design, the research investigates the influential roles of rationales, incentives and barriers in faculty involvement in internationalization. Data were collected sequentially in two countries: Turkey and the United States (US). For the quantitative phase, a survey was administered to faculty members in Turkey (n=973). For the qualitative phase, semi-structured interviews with faculty members and administrative participants were carried out in two public research universities in the Southwestern region of the US (n=22). Descriptive, correlational and causal analyses for the quantitative part and thematic analysis for the qualitative part were run over the collected data.Findings indicated that rationales and incentives are strong predictors of faculty involvement in internationalization. Also, the influence of barriers on faculty involvement was found to be very limited. Faculty who have strong rationales, previous experiences and internal motivations for internationalization find ways to overcome barriers by means of personal endeavors and institutional support mechanisms. Findings are discussed and recommendations for practice and further research are provided.
Collections