Sınıf öğretmenlerinin teknopedagojik eğitim yeterlikleri, mesleki özyetkinlikleri ve teknoloji kullanım düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin mesleki özyetkinlik, teknopedagojik eğitim yeterlikleri ve teknolojiyi sınıflarında kullanma düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, sınıf öğretmenlerinin mesleki özyetkinliklerini belirlemek amacıyla Öğretmen Mesleki Yetkinlik Ölçeği, sınıf öğretmenlerinin teknopedagojik eğitim yeterliliklerini tespit etmek için Teknopedagojk Eğitim Yeterlik Ölçeği ve sınıf öğretmenlerinin teknolojiyi sınıflarında kullanma düzeyini belirlemek amacıyla Teknoloji Kullanım Düzeyi Belirleme Ölçeği kullanılmıştır. Öncelikle ölçeklerden elde edilen verilere ilişkin sayı, yüzde, ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Daha sonra, öğretmenlerin ölçeklerden elde ettikleri puanların, mezun oldukları okul ve mesleki deneyimlerine göre gösterdikleri farklılığı görebilmek amacıyla verilere tek yönlü Anova testi uygulanmıştır. Buna ek olarak, öğretmenlerin ölçeklerden aldıkları puanların teknolojiye ilişkin aldıkları hizmet içi eğitime göre değişiklikliğini belirlemek için verilere t testi uygulanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin teknopedagojik eğitim yeterlikleri, mesleki öz-yetkinlikleri ve teknoloji kullanım düzeyleri arasındaki bağlantıyı anlayabilmek için Pearson Korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin teknopedagojik eğitim yeterliklerinin ve mesleki öz-yetkinliklerinin teknoloji kullanım düzeylerini etkileyip etkilemediğini belirlemek için verilere Çoklu Regresyon Analizi uygulanmıştır.Elde edilen bulgular, 1-5 yıl görev yapan sınıf öğretmenleri ile 6-10 yıl ve 21 ve üzeri görev yapan sınıf öğretmenleri arasında anlamlı ilişki bulunduğunu göstermektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre, Mesleki Özyetkinlik Ölçeği Sınıftaki problemli davranışların oluşmasını önleyebilme ve etkili başa çıkabilme alt ölçeğinin teknopedagojik eğitime yönelik yeterliklerden tasarım alt ölçeğini etkileyip etkilemediğini tespit etmek için stepwise regresyon analizi yapılmıştır ve analiz sonucu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu alt ölçek, Teknopedagojik Eğitime Yönelik Yeterlik Ölçeği'nin Uygulama boyutunu ve teknopedagojik eğitime yönelik yeterliklerini yordadığını göstermektedir. Mesleki Özyetkinlik Ölçeği Öğrencileri Güdüleyebilme alt ölçeğinin teknopedagojik eğitime yönelik yeterliklerden uzmanlaşmayı yordadığı görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Özyetkinlik, Mesleki Yeterlilik, Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi, Teknoloji. That research aimed to see the relationship between usage level which are professional competence, techno-pedagogic education competence and technology by class teacher. In this contect, professional scale which improved by Kaner, Şekerciler and Yellice Yüksel(2008) used to define professional competence sufficiency of class teacher, techno-pedagogiceducation competence scale which improved used to define techno-pedagogic education sufficiency of class teacher and technology usge level define scale which improved by Öksüz and Ak(2010) used to define technology usage level at class teacher.Primarily result of scales whichare number, percent, average and standartdeviation values calculated. Afterwards, unidirectional Anova test implemented to analysis ifthe points which got from scale are changing according to graduated and professional experience of teacher.In addition t test implemented to analysis if points which got from scale are changing according to technology education taken.Pearson correlation coefficient calculated to see if there is any relationship between techno-pedagogic education competence, professional competence and technology usge level of class teacher.Also, mıultiple regression analysis method implemented to see if techno-pedagogic education competence and professional competence and technology usage level helpful to technology usage level or not.Researchs show that there is meaningful relationship between class teachers who work 1-5 years whit 6-10 years and over 21 years.Eccording result of research, there is meaningful relationship between professional competence level and seniority position which is good cominication skill, inspiring stuedents and effective education.Using stepwise regression analysis found meaningful to see if professional competence scale eliminate problematic behavior at class and affectively exertion bottom scale predicts the techno-pedagogic education competence or not.Professional competence scale predicts the techno-pedagogic scale implement format to prevent the problematic behavior and effectively exertion at class.Professional competence scale shows that preventing problematic behavior and handling effectively predicts the teachers tevhno-pedagogic competence. Key Words: Self efficasy, Vocational Qualification, Technological Pedagogical Content Knowledge, Technology.
Collections