8.sınıf öğrencilerinin çokgenler konusundaki bilgi düzeyleri ile matematik odaklı akademik risk alma düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 8.sınıf öğrencilerinin çokgenler konusundaki ifadesel, işlemsel ve koşullu bilgi düzeyleri ile matematik odaklı akademik risk alma davranış düzeylerini belirlemektir. Ayrıca, çokgenler konusundaki ifadesel, işlemsel ve koşullu bilgi düzeyleri ile matematik odaklı akademik risk alma davranış düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemini Malatya ili Yeşilyurt merkez ilçesinde bulunan bir devlet okulunda, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde öğrenim gören 155 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri öğrencilerin çokgenler konusundaki başarı düzeylerini ölçmek amacıyla Erdoğan (2007) tarafından geliştirilen İfadesel, İşlemsel ve Koşullu Bilgi Testleri ile öğrencilerin matematik dersinde akademik risk alma düzeylerini ölçmek amacıyla İlhan ve Çetin (2013) tarafından geliştirilen Matematik Odaklı Akademik Risk Alma Ölçeği (MOARAÖ) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi aşamasında betimsel istatistik ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğrencilerin çokgenler konusundaki ifadesel ve işlemsel bilgi düzeylerinin orta seviyede; koşullu bilgi düzeylerinin ise çok düşük seviyede olduğu elde edilmiştir. Buna ek olarak öğrencilerin ifadesel, işlemsel ve koşullu bilgi düzeyleri arasındaki ilişki incelendiğinde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin matematik odaklı akademik risk alma ölçeğinden aldıkları puanlara bakıldığında ölçeğin toplam puanları ve Güç İşlemleri Tercih Etme Eğilimi (GİTE), Başarısızlık Sonrası Toparlanma Eğilimi (BSTE) alt boyutlarına ait puanları açısından `kararsızım` düzeyinde; Başarısızlık Sonrası Olumsuzluk Eğilimi (BSOE) alt boyutu puanları açısından ise `katılıyorum` düzeyinde oldukları tespit edilmiştir. Diğer taraftan öğrencilerin ifadesel bilgi testindeki başarı düzeyleri ile akademik risk almanın alt boyutlarından olan BSTE arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu; GİTE ve BSOE alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen diğer bir bulguya göre öğrencilerin işlemsel bilgi testindeki başarı düzeyleri ile akademik risk alma ölçeğinin alt boyutlarından olan GİTE ve BSTE arasında pozitif yönde; BSOE alt boyutu arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin koşullu bilgi düzeyleri ile akademik risk alma ölçeğinin alt boyutu olan GİTE ve BSTE boyutları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülürken BSOE boyutu arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin ifadesel, işlemsel ve koşullu bilgi düzeyleri ile matematik odaklı akademik risk alma ölçeği toplam puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu elde edilmiştir.Anahtar Sözcükler: İfadesel Bilgi, İşlemsel Bilgi, Koşullu Bilgi, Matematik Odaklı Akademik Risk Alma Davranışı. The purpose of this research was to determine the level of declarative, procedural, and conditional knowledge of polygons of 8th grade students and the level of mathematics-oriented academic risk-taking behaviors. Furthermore, it was aimed to search the relationship between the level of declarative, procedural and conditional knowledge of polygons and the level of mathematics-oriented academic risk-taking behaviors. The sample of the research was consisted of 155 eighth grade students who are educated in the second term of the 2015-2016 academic year in a state school located in Yeşilyurt the central district province of Malatya. The data of the research was collected by means of using the Declarative, Procedural and Conditional Knowledge Tests developed by Erdoğan (2007) and the Mathematics-Oriented Academic Risk-Taking Scale (MOARTS) developed by İlhan and Çetin (2013) to measure the academic risk-taking levels of students in mathematics courses to measure the achievement levels of the research students. In the process of data analysis, descriptive statistics, independent groups t-test and Pearson correlation analysis were used.At the end of the research, it was concluded that the level of declarative and procedural knowledge of students about polygons was medium and conditional knowledge levels were very low. In a addition to this, when the relationship among declarative, procedural and conditional knowledge levels of the students were examined, a positive relationship was found. When the scores of the students taken from the mathematics-oriented academic risk-taking scale are examined, the total scores of the scale and the scores of the Tendency to Difficult Tasks (TDT) and Tendency to Recovery Following Failure (TRFF) are found to be `Undecided`; In terms of Tendency to Negativity Following Failure (TNFF) subscale scores, they were found to be `Agree`. On the other hand, it was found that there was a significant positive relationship between students' achievement levels in the declarative information test and TRFF which is the subscale of academic risk taking; There was no significant relationship between the subscales of TDT and TNFF. Another finding from the study shows that there was a significant relationship between the achievement levels of the students in the procedural knowledge test and the subscales of the academic risk-taking scale, TDT, TNFF and TRFF. In addition, it was found that there was no significant relationship between conditional knowledge levels of students and TDT and TRFF which are the subscales of academic risk-taking scale, but it was found that there was a significant negative correlation between TNFF. In addition, as a result of the research, there was a significant positive correlation between the total scores of mathematics-oriented academic risk-taking scales and the declarative, procedural and conditional knowledge levels of the students.Keywords: Declarative Knowledge, Procedural Knowledge, Conditional Knowledge, Mathematically-Oriented Academic Risk-Taking.
Collections