Okul yöneticilerinin yönetsel deneyimlerinin yöneticilerin yeterlikleri ve entelektüel liderliği üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul yöneticileri, yöneticilik yaptıkları süreçte yönetsel deneyimler elde etmektedirler. Bu yönetsel deneyimlerine yeterliği ve liderliği doğrultusunda yön vermektedirler. Okul yöneticilerinin kavramsal, teknik, insancıl ve teknolojik yeterlikler olarak yönetici yeterliklerine sahip olması gereklidir. Günümüzde okul yöneticilerinin entelektüel lider olarak model olma, gözetici ve savunucu olma ile kazandırıcı olma yetkinlikleri de olmalıdır. Okul yöneticilerinin yönetsel deneyimlerinde yönetici yeterliklerini ve entelektüel liderlik yetkinliklerini gösterebilmesi eğitim öğretim süreci için önemlidir. Bu doğrultuda araştırmada okul yöneticilerinin yönetsel deneyimlerinin elde edilmesi ve bu deneyimlerin yöneticilerin yeterlikleri ve entelektüel liderliği üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Okul yöneticilerinin deneyimlerinin ve görüşlerinin birlikte alındığı araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Okul yöneticileri ile yüz yüze görüşme yapılarak ve görüşme formu üzerinden deneyimlerini paylaşmaları sağlanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekler ile okul yöneticilerinin yeterlikler açısından ve entelektüel liderlik yetkinlikleri açısından kendilerini değerlendirmeleri istenmiştir. Yönetsel deneyimlerin içerik analizi ve ölçekler ile yapılan değerlendirmelerin istatistiksel analizleri yapılmıştır. Bulgular okul yöneticilerinin yönetici oldukları süreçte yönetsel deneyimler elde ettiğini, deneyimler elde ettikçe okul yöneticiliğinde daha yeterli hale geldiğini göstermektedir. Yeterlik sahibi oldukça okul yöneticileri entelektüel liderlik yetkinliklerinde daha yetkin olmaktadırlar. Genel olarak yöneticilik süresi arttıkça yönetsel deneyimlerinin içeriklerine bağlı olarak okul yöneticilerinin yeterliklere sahip olma düzeylerinin arttığı ve yeterliği artıkça da daha yetkin bir düzeyde entelektüel lider oldukları sonucuna ulaşılmıştır. School administrators have administrative experiences in the process they are managing. They give direction to their administrative experiences in terms of competence and leadership. School administrators must have administrator competencies as conceptual, technical, human and technological competences. Today, school administrators must have mentor, guardian-advocate and acquister competencies as an intellectual leader. To be able to demonstrate their administrative competencies and intellectual leadership competencies in administrative experience is important for the education and training process. In this direction, it was aimed to obtain the administrative experience of the school administrators in the research and to examine the effects of these experiences on the competencies of administrators and intellectual leadership. A mixed method has been used in the research in which the experiences and opinions of school administrators are taken together. Face-to-face meetings were held with the school administrators and their experiences were shared through the interview form. With the scales developed by the researcher, school administrators are asked to evaluate themselves in terms of competencies and intellectual leadership competencies. Content analysis of administrative experiences and statistical analyzes of evaluations made with scales were done. Results show that school administrators have gained administrative experience in the process and have become more qualified in school management as they gain experience. As they they become more qualified in their intellectual leadership competencies. In general, as the time of management increases, the level of school managers' competence has increased, and, depending on the contents of their experience, they have reached the point that they are intellectual leaders at a more competent level.
Collections